مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

393
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

601
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تفاوت تاثیر عوامل رضایت دانشجویان در آموزش های آنلاین در دو نوع درس تئوری و کارگاهی در دانشگاه فنی وحرفه ای

صفحات

 صفحه شروع 233 | صفحه پایان 246

چکیده

 رمز موفقیت هر آموزش آنلاین, اختصاص دادن توجه به رضایت دانشجویان است. رضایت دانشجویان از نحوه یادگیری آنها در کلاسهای آنلاین, متغیر مهمی است و می تواند به مدرسان و طراحان درس کمک کند تا محیطی متناسب با نیاز دانشجویان ایجاد کنند. ارایه درس باید به گونه ای باشد که تاثیر مثبتی در تجربه یادگیری آنلاین دانشجویان گذارد. تفاوت های فردی دانشجویان مانند میزان خودکارآمدی فناوری, خصیت و مشارکت, بر رضایت آنها از درس تاثیر می گذارد. تاکنون تحقیقات زیادی برای بررسی عوامل تاثیرگذار بر میزان رضایت دانشجویان صورت گرفته ولی توجه خاصی به نوع ارایه دروس نشده است. در این مقاله علاوه بر بررسی عوامل موثر بر رضایت دانشجویان در یادگیری آنلاین به تاثیر دو نوع ارایه دروس تیوری و کارگاهی در دانشگاه فنی وحرفه ای پرداخته شده است. تجزیه و تحلیل پرسشنامه ای برای تعیین میزان تاثیر هر یک از عوامل در رضایت دانشجویان در این دو نوع دروس انجام شد. نتایج نشان داد اگرچه عوامل تعامل یادگیرنده-مدرس, تعامل یادگیرنده-محتوا و خودکارآمدی اینترنتی, تاثیرگذارترین عوامل برای رضایت دانشجویان است ولی نوع ارایه دروس با توجه به تیوری یا کارگاهی بودن درس ترتیب اهمیت این عوامل را تغییر می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زنگویی، سمیرا. (1399). بررسی تفاوت تاثیر عوامل رضایت دانشجویان در آموزش های آنلاین در دو نوع درس تئوری و کارگاهی در دانشگاه فنی وحرفه ای. کارافن، 17(5 )، 233-246. SID. https://sid.ir/paper/403381/fa

    Vancouver: کپی

    زنگویی سمیرا. بررسی تفاوت تاثیر عوامل رضایت دانشجویان در آموزش های آنلاین در دو نوع درس تئوری و کارگاهی در دانشگاه فنی وحرفه ای. کارافن[Internet]. 1399؛17(5 ):233-246. Available from: https://sid.ir/paper/403381/fa

    IEEE: کپی

    سمیرا زنگویی، “بررسی تفاوت تاثیر عوامل رضایت دانشجویان در آموزش های آنلاین در دو نوع درس تئوری و کارگاهی در دانشگاه فنی وحرفه ای،” کارافن، vol. 17، no. 5 ، pp. 233–246، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/403381/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button