مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

405
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

570
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقد کتاب پروژه های چندرسانه ای در آموزش: طراحی، تولید و ارزشیابی

صفحات

 صفحه شروع 177 | صفحه پایان 197

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی و نقد کتاب پروژه های چندرسانه ای بود. لذا روش تحلیلی-اسنادی مورد استفاده قرار گرفت. کتاب مورد مطالعه, تالیف کارن اس. ایورس و آن ای. بارون در سال 2010 با ترجمه ی خدیجه علی آبادی و اسماعیل اصلانی در سال 1395 بوده که از سوی انتشارات بوی کاغذ منتشر شده است. این مقاله با بکارگیری روش تحلیل اسناد و بازبینی و روشن سازی دامنه ی محاسن و کاستی های کتاب گردآمده است و آشکار می سازد که متن آن علی رغم همخوانی قابل قبول با متن اصلی, رسایی و روان بودن و برخورداری از واژگان تخصصی پسندیده, کاستی هایی دارد؛ از جمله عدم طراحی راهبرد یاددهی-یادگیری و تحلیل هوش های چندگانه طی فرآیند از ایده تا ارزشیابی, عدم ارایه راهکارهای عملیاتی و دقیق برای پیاده سازی راهبرد یادگیری مشارکتی (تشریک مساعی), عدم توجه به جزییات گام ها و فعالیت های هر یک از مدل پیشنهادی, عدم توجه تفکیک مفهومی فلوچارت با ساختار محتوا و عدم انتخاب برخی تیترهای مناسب با توجه به محتوا بودند. سودمندی کتاب حاضر به عنوان یک راهنمای تدریس برای راهبرد یادگیری مبتنی بر پروژه های چندرسانه ای مشارکتی به عنوان یک منبع آموزشی در دروس تولید محتوای الکترونیکی در دوره ی کارشناسی و حتی در درس درس افزارهای کارشناسی ارشد بالا است. ازاین رو پیشنهاد می شود نویسندگان با برطرف سازی برخی اشکال های صوری, ساختاری و محتوایی آن را بهبود دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زنگنه، حسین، و بهرامی، زهرا. (1399). نقد کتاب پروژه های چندرسانه ای در آموزش: طراحی, تولید و ارزشیابی. پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، 20(10 )، 177-197. SID. https://sid.ir/paper/403435/fa

    Vancouver: کپی

    زنگنه حسین، بهرامی زهرا. نقد کتاب پروژه های چندرسانه ای در آموزش: طراحی, تولید و ارزشیابی. پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی[Internet]. 1399؛20(10 ):177-197. Available from: https://sid.ir/paper/403435/fa

    IEEE: کپی

    حسین زنگنه، و زهرا بهرامی، “نقد کتاب پروژه های چندرسانه ای در آموزش: طراحی, تولید و ارزشیابی،” پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، vol. 20، no. 10 ، pp. 177–197، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/403435/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button