مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

216
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

525
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه تجربی تاثیر استفاده از ورزشکاران مشهور بر ارتقاء ارزش ویژه برند کالاهای ورزشی

صفحات

 صفحه شروع 161 | صفحه پایان 180

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر تبلیغات توسط افراد مشهور ورزشکار, در ارتقاء ارزش ویژه برند کالاهای ورزشی بود. پژوهش, به روش شبه تجربی و به صورت پیش آزمون و پس آزمون, در یک نمونه داوطلب 60 نفره از دانشجویان رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد انجام شد. به همین منظور داوطلبان به مدت یک ماه تحت تاثیر تبلیغات شبیه سازی شده برای یک برند کفش ورزشی ساختگی و غیر واقعی به وسیله شخص مشهور ورزشکار منتخب, از طریق شبکه های اجتماعی تلفن های هوشمند قرار گرفتند. داده ها با استفاده از پرسشنامه استاندارد ارزش ویژه برند آکر (1991) جمع آوری و با استفاده از نرم افزار spss23و روش های آماری تی نمونه وابسته و آزمون d کوهن مورد تجزیه قرار گرفتند. نتایج نشان داد که تبلیغات انجام شده, به میزان 0٫ 87 درصد در آگاهی از برند, 0٫ 91 درصد در تداعی برند, 0٫ 86 درصد در درک کیفیت برند و 0٫ 86 درصد در وفاداری نگرشی به برند تاثیر گذاشته است؛ بنابراین توصیه می شود بازاریابان و دست اندرکاران صنعت تبلیغات ورزش کشور, استفاده تبلیغاتی از شخصیت های مشهور را به عنوان یکی از استراتژی های موثر در افزایش ارزش ویژه برند و کسب مزیت های رقابتی, مورد توجه ویژه قرار دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فتحیان، روح اله، الهی، علیرضا، و اکبری یزدی، حسین. (1399). مطالعه تجربی تاثیر استفاده از ورزشکاران مشهور بر ارتقاء ارزش ویژه برند کالاهای ورزشی. مدیریت ورزشی (حرکت)، 12(1 )، 161-180. SID. https://sid.ir/paper/403764/fa

    Vancouver: کپی

    فتحیان روح اله، الهی علیرضا، اکبری یزدی حسین. مطالعه تجربی تاثیر استفاده از ورزشکاران مشهور بر ارتقاء ارزش ویژه برند کالاهای ورزشی. مدیریت ورزشی (حرکت)[Internet]. 1399؛12(1 ):161-180. Available from: https://sid.ir/paper/403764/fa

    IEEE: کپی

    روح اله فتحیان، علیرضا الهی، و حسین اکبری یزدی، “مطالعه تجربی تاثیر استفاده از ورزشکاران مشهور بر ارتقاء ارزش ویژه برند کالاهای ورزشی،” مدیریت ورزشی (حرکت)، vol. 12، no. 1 ، pp. 161–180، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/403764/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button