مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

346
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

597
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی ابعاد و مولفه های کلان مدل نوآورانه ارتقاء مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر هوش تجاری و بررسی روابط بین آنها

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 122

چکیده

 زمینه مدیریت ارتباط با مشتری به شرکت کمک می کند تا بفهمد کدام مشتری ارزش به دست آوردن, کدام ارزش نگه داشتن, کدام یک استراتژیک بوده, کدام یک سودآور است و از کدام یک می توان صرفنظر کرد. هدف شناسایی ابعاد و مولفه های کلان مدل ارتقاء مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر هوش تجاری و بررسی روابط بین آن ها در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران, هدف اصلی این تحقیق است. روش پژوهش حاضر بر اساس هدف کاربردی و روش آن از نوع پیمایشی است. شیوه جمع آوری اطلاعات, آمیزه ای از روش های کتابخانه ای, میدانی و پیمایشی است. به منظور دستیابی به ابعاد الگو, تحلیل محتوای کیفی مقالات و کتب قابل دسترس انجام شد. روایی محتوایی پرسشنامه, توسط 15 نفر از خبرگان تایید شد. با توجه به محدود و البته ناشناخته بودن, این خبرگان به روش نمونه گیری هدفمند, همگون, ناهمگون و به صورت گلوله برفی انتخاب شدند. تحلیل عاملی ابعاد و مولفه ها با گردآوری داده ها از 127 نفر و استفاده از نرم افزارهای SPSS و Smart PLS انجام شد. یافته ها محیط سازمانی, هوش تجاری, مدیریت ارتباط با مشتریان, عوامل محیطی و نهایتا مشتریان به عنوان پنج بعد الگو به همراه 22 مولفه آنها شناسایی شدند که معنادار بودن همگی آنها در سطح اطمینان 95% تایید شدند. ضمن آنکه مقدار برازش کلی مدل معادل 550/0 حاصل شد. نتیجه گیری این پژوهش, ضمن کمک به توسعه ادبیات مدیریت ارتباط با مشتری و هوش تجاری در شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران, می تواند برای مدیران, , تصمیم سازان و تصمیم گیران جهت اتخاذ تدابیر, سیاست ها, راهبردها و برنامه های مناسب, مفید و قابل بهره برداری باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اخگری، نسرین، کشتکارهرانکی، مهران، و احمدی شریف، محمود. (1399). شناسایی ابعاد و مولفه های کلان مدل نوآورانه ارتقاء مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر هوش تجاری و بررسی روابط بین آنها. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 10(2 )، 91-122. SID. https://sid.ir/paper/403833/fa

    Vancouver: کپی

    اخگری نسرین، کشتکارهرانکی مهران، احمدی شریف محمود. شناسایی ابعاد و مولفه های کلان مدل نوآورانه ارتقاء مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر هوش تجاری و بررسی روابط بین آنها. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1399؛10(2 ):91-122. Available from: https://sid.ir/paper/403833/fa

    IEEE: کپی

    نسرین اخگری، مهران کشتکارهرانکی، و محمود احمدی شریف، “شناسایی ابعاد و مولفه های کلان مدل نوآورانه ارتقاء مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر هوش تجاری و بررسی روابط بین آنها،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 10، no. 2 ، pp. 91–122، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/403833/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button