Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

259
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

474
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و اولویت بندی مولفه های خلق ارزش برای کارآفرینی در اقتصادمقاومتی

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 128

چکیده

 زمینه و هدف: کارآفرینی تخریب خلاق و فرآیندی برای ارزش آفرینی و بستری برای رشد و تعالی جامعه انسانی می باشد. این پژوهش در زمینه مطالعات کارآفرینی در اقتصادمقاومتی و با هدف شناسایی و اولویت بندی مولفه های خلق ارزش برای کارآفرینی در اقتصادمقاومتی انجام شده است. روش شناسی: این پژوهش کاربردی و از لحاظ روش, آمیخته است. در مرحله کیفی؛ ابزار جمع آوری داده ها مصاحبه کیفی و عمیق با خبرگان بود. جامعه آماری شامل خبرگان کارآفرینی و اقتصادمقاومتی با حجم نمونه 25 نفر با نمونه گیری به روش هدفمند قضاوتی تا رسیدن به نقطه اشباع نظری بود. تجزیه و تحلیل یافته ها به روش نظریه داده بنیاد با رویکرد کلاسیک (گلیزری) انجام شد. در مرحله کمی؛ ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخت یافته و نمونه آماری تحقیق 384 نفر از کارآفرینان و فعالان اقتصادی کشور بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزارهایSPSS و Smart PLS انجام شد. یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد مولفه های خلق ارزش برای کارآفرینی در اقتصادمقاومتی شامل چهار مولفه به ترتیب اولویت: 1. ایجاد بنگاه جدید (کسب و کارجدید) با شدت تاثیر 0/895, 2. خلق ثروت (ایجاد ثروت مولد) با شدت تاثیر 0/894, 3. توسعه کسب وکارها (ماندگاری کسب وکارها, گسترش کسب وکارها) با شدت تاثیر 0/892, 4. دستاورد جدید (تکنولوژی نوآورانه, محصول جدید) با شدت تاثیر 0/865؛ می باشند. نتیجه گیری: هدف غایی کارآفرینی در اقتصاد مقاومتی, خلق ارزش است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قربانی، پرویز، عدالتیان شهریاری، جمشید، حق شناس کاشانی، فریده، کاباران زادقدیم، محمدرضا، و شادنوش، نصرت اله. (1398). شناسایی و اولویت بندی مولفه های خلق ارزش برای کارآفرینی در اقتصادمقاومتی. مطالعات راهبردی بسیج، 22(82 )، 101-128. SID. https://sid.ir/paper/404133/fa

    Vancouver: کپی

    قربانی پرویز، عدالتیان شهریاری جمشید، حق شناس کاشانی فریده، کاباران زادقدیم محمدرضا، شادنوش نصرت اله. شناسایی و اولویت بندی مولفه های خلق ارزش برای کارآفرینی در اقتصادمقاومتی. مطالعات راهبردی بسیج[Internet]. 1398؛22(82 ):101-128. Available from: https://sid.ir/paper/404133/fa

    IEEE: کپی

    پرویز قربانی، جمشید عدالتیان شهریاری، فریده حق شناس کاشانی، محمدرضا کاباران زادقدیم، و نصرت اله شادنوش، “شناسایی و اولویت بندی مولفه های خلق ارزش برای کارآفرینی در اقتصادمقاومتی،” مطالعات راهبردی بسیج، vol. 22، no. 82 ، pp. 101–128، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/404133/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا