مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

429
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

624
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی رفتار بازاریابی کارآفرینانه با رویکرد تصمیم گیری ابتکاری (مورد مطالعه: کارآفرینان نوپای صنایع نانو و بایو فناوری استان تهران)

صفحات

 صفحه شروع 151 | صفحه پایان 166

چکیده

 تصمیم گیری از مهم ترین کارکردهای کارآفرینان برای شناسایی فرصتها و برپایی کسب وکار است. کارآفرینان در بسیاری از تصمیمات خود به صورت آگاهانه یا ناخودآگاه از راه های ابتکاری تصمیم گیری استفاده می کنند که اگرچه پیامدهای مثبتی برای آنها در بر دارد, در پاره ای مواقع تصمیماتشان را در برابر سوگیری های تصمیم گیری آسیب پذیر می سازد. همچنین, یکی از مهم ترین ویژگی های کارآفرینان به ویژه در کسب وکارهای کوچک و متوسط رفتار بازاریابی کارآفرینانه است. پژوهش حاضر با هدف واکاوی رفتار بازاریابی کارآفرینان نوپا با رویکرد تصمیم گیری ابتکاری انجام شد. بر اساس یافته های این پژوهش که داده هایش از راه مصاحبه های نیمه ساختار یافته با 15 کارآفرین نوپای صنایع نانو و بایو فناوری مستقر در استان تهران گردآوری و با نظریه داده بنیاد سیستماتیک تجزیه وتحلیل شدند, شتاب در تصمیم به عنوان مقوله محوری پژوهش شناسایی شد. همچنین, راه های ابتکاری تصمیم گیری پیامدهای مثبتی مانند افزایش سود و سهم بازار و بهبود کیفیت تصمیم و پیامدهای منفی مانند کاهش سود, سوگیری در تصمیم گیری و از دست دادن سهم بازار در رفتار بازاریابی کارآفرینانه دارند. از طرفی, عوامل مختلفی مانند تجربه, مسایل محیطی, اهداف فردی, موارد مربوط به بنگاه کسب وکار, زمان موجود برای تصمیم گیری, سبک های تصمیم گیری و ماهیت مسیله تصمیم از مهم ترین عوامل اثرگذار بر شکل گیری راه های ابتکاری در رفتار بازاریابی کارآفرینانه می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوری، پوریا، و احمدی، عبداله. (1398). واکاوی رفتار بازاریابی کارآفرینانه با رویکرد تصمیم گیری ابتکاری (مورد مطالعه: کارآفرینان نوپای صنایع نانو و بایو فناوری استان تهران). مدیریت فردا، 18(61 )، 151-166. SID. https://sid.ir/paper/404187/fa

    Vancouver: کپی

    نوری پوریا، احمدی عبداله. واکاوی رفتار بازاریابی کارآفرینانه با رویکرد تصمیم گیری ابتکاری (مورد مطالعه: کارآفرینان نوپای صنایع نانو و بایو فناوری استان تهران). مدیریت فردا[Internet]. 1398؛18(61 ):151-166. Available from: https://sid.ir/paper/404187/fa

    IEEE: کپی

    پوریا نوری، و عبداله احمدی، “واکاوی رفتار بازاریابی کارآفرینانه با رویکرد تصمیم گیری ابتکاری (مورد مطالعه: کارآفرینان نوپای صنایع نانو و بایو فناوری استان تهران)،” مدیریت فردا، vol. 18، no. 61 ، pp. 151–166، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/404187/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button