مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

531
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

850
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رتبه بندی عوامل موثر بر تمایل به خرید اینترنتی مصرف کنندگان

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 88

چکیده

 تحقیق حاضر در جهت پاسخ گویی به این مساله ارایه شده که چه عواملی بر تمایل به خرید اینترنتی کالاها در ایران موثر هستند. این تحقیق به روش پیمایشی و گردآوری اطلاعات از طریق پرسشنامه و تجزیه و تحلیل آن انجام شده است. جهت پاسخ گویی به مساله تحقیق, پرسشنامه ای طراحی شده و اطلاعات لازم از طریق پرسشنامه در سطح شهر تهران جمع آوری شده است. روش نمونه گیری تصادفی ساده است. از نظر کارشناسان و متخصصین در حوزه ی مربوطه برای بهبود روایی ابزار اندازه گیری استفاده شد. ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه برابر 83/0 است که نشان می دهد آزمون پایایی قابل قبولی دارد. جهت تحلیل اطلاعات مذکور, ابتدا بررسی های آماری اطلاعات به انجام رسیده و الگوی لاجیت و الگویAHp به کار گرفته شده است. نتایج حاصل از الگوی لاجیت, نشان می دهد که متغیرهای درآمد, تحصیلات, دفعات خرید اینترنتی, عوامل عینی شامل قیمت, کیفیت و اعتبار اثر مثبتی بر تمایل به خرید اینترنتی افراد دارند و متغیر سن نیز اثر معکوسی بر تمایل به خرید اینترنتی مصرف کنندگان دارد. همچنین این الگو نشان می دهد که اهمیت متغیرها از دیدگاه مصرف کنندگان جهت اثر گذاری بر تصمیم به خرید اینترنتی شان به ترتیب شامل عامل عینی (کیفیت), 2-عامل عینی (اعتماد به وبسایت), 3-عامل عینی (قیمت), 4-عوامل رفتاری و 5-عوامل ذهنی, بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پورابراهیم، اسماعیل، و شکری، توحید. (1399). رتبه بندی عوامل موثر بر تمایل به خرید اینترنتی مصرف کنندگان. بررسی های بازرگانی، 18(103 )، 65-88. SID. https://sid.ir/paper/405115/fa

    Vancouver: کپی

    پورابراهیم اسماعیل، شکری توحید. رتبه بندی عوامل موثر بر تمایل به خرید اینترنتی مصرف کنندگان. بررسی های بازرگانی[Internet]. 1399؛18(103 ):65-88. Available from: https://sid.ir/paper/405115/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل پورابراهیم، و توحید شکری، “رتبه بندی عوامل موثر بر تمایل به خرید اینترنتی مصرف کنندگان،” بررسی های بازرگانی، vol. 18، no. 103 ، pp. 65–88، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/405115/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button