مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

548
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

724
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر آموزش مهارت های تعاملی بر ارتقا خودکارآمدی شغلی، سازگاری شغلی و بهزیستی اجتماعی معلمان تربیت بدنی

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 134

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر بررسی اثر مداخله آموزشی مهارت های تعاملی بر ارتقاء خودکارآمدی شغلی, سازگاری شغلی و بهزیستی اجتماعی معلمان تربیت بدنی بوده است. این پژوهش از دسته مطالعات نیمه تجربی به همراه پیش آزمون_پس آزمون دو گروهی و مطالعه پی گیری بوده که به همین منظور 33 نفر از معلمان مرد تربیت بدنی ناحیه دو آموزش و پرورش اصفهان به صورت دردسترس انتخاب شده و به روش تصادفی ساده در دو گروه آزمایش (17 نفر) و کنترل (16 نفر) قرار گرفتند. پروتکل آموزشی استفاده شده در این پژوهش با اقتباس از مدل مهارت های ارتباطی کویین دام (2001), به صورت ویژه برای معلمان تربیت بدنی طراحی گردیده و از پرسش نامه های خودکارآمدی شغلی بتز, کلین و تیلر (1996), سازگاری شغلی دیویس و لاف کوییست (1991) و بهزیستی اجتماعی کیز (1998) به منظور سنجش اثربخشی پروتکل آموزشی طراحی شده در این پژوهش استفاده شده است. داده های بدست آمده از ابزارهای پژوهش با استفاده از آزمون های تحلیل کواریانس و تحلیل واریانس با اندازه گیری های مکرر تحلیل گردیدند. نتایج پژوهش نشان داد مداخله آموزشی مهارت های تعاملی به صورت معنی داری بر ارتقاء خودکارآمدی شغلی, سازگاری شغلی و بهزیستی اجتماعی معلمان تربیت بدنی پس از انجام هفت جلسه آموزشی اثرگذار بوده است. همچنین, اثر مداخلات آموزشی مذکور پس از گذشت 12 هفته از اتمام جلسات آموزشی ماندگار بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرصفیان، حمیدرضا، کلاته سیفری، معصومه، و افشاری، مصطفی. (1399). اثر آموزش مهارت های تعاملی بر ارتقا خودکارآمدی شغلی, سازگاری شغلی و بهزیستی اجتماعی معلمان تربیت بدنی. پژوهش در ورزش تربیتی، 8(18 )، 113-134. SID. https://sid.ir/paper/405170/fa

    Vancouver: کپی

    میرصفیان حمیدرضا، کلاته سیفری معصومه، افشاری مصطفی. اثر آموزش مهارت های تعاملی بر ارتقا خودکارآمدی شغلی, سازگاری شغلی و بهزیستی اجتماعی معلمان تربیت بدنی. پژوهش در ورزش تربیتی[Internet]. 1399؛8(18 ):113-134. Available from: https://sid.ir/paper/405170/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا میرصفیان، معصومه کلاته سیفری، و مصطفی افشاری، “اثر آموزش مهارت های تعاملی بر ارتقا خودکارآمدی شغلی, سازگاری شغلی و بهزیستی اجتماعی معلمان تربیت بدنی،” پژوهش در ورزش تربیتی، vol. 8، no. 18 ، pp. 113–134، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/405170/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button