مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

364
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

624
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نوآوری و خلاقیت درتعیین و اولویت بندی شاخص های افشا مسئولیت اجتماعی شرکت ها

صفحات

 صفحه شروع 136 | صفحه پایان 160

چکیده

 زمینه: در سال های اخیر شاهد افزایش اهمیت مسئولیت اجتماعی (CSR ) و گزارشگری آن در میان سازمان ها بوده ایم. در این راستا خلاقیت و نوآوری در تعیین و الویت بندی مولفه های مسئولیت اجتماعی شرکت ها از اهمیت خاصی برخوردار است. هدف: تحقیق حاضر, مولفه ها و شاخص های افشا مسئولیت های اجتماعی را با بررسی نظر خبرگان در یک چارچوب جامع ارائه و مورد تحلیل قرار می دهد. همچنین پس از تعیین مولفه ها به بررسی شکاف بین وضعیت موجودو مورد انتظار از نظر خبرگان پرداخته شد. روش: جامعه آماری مورد مطالعه شامل اساتید دانشگاهی, کارشناسان و مدیران شاغل در حرفه حسابداری, حسابرسی و مدیریت مالی ایران در سال 1396 می باشد. داده های پژوهش با استفاده از آزمون تحلیل عاملی اکتشافی و آزمون تی از طریق نرم افزار SPSS تحلیل شد. یافته ها: نتایج تحلیل عاملی اکتشافی نشان داد که 8 بعد برای مسئولیت های اجتماعی شرکت ها (رهبری و فرایندهای درون سازمانی, حمایت از محیط زیست, محیط کار, جامعه و کشور, حمایت از کارکنان, ارائه گزارشات, کمک های عام المنفعه و کسب استانداردها) قابل استخراج است و همچنین نتایج حاصل از آزمون تی نشان داد که بین وضعیت موجود( عملکرد فعلی) و مورد انتظار از نظر خبرگان تفاوت معناداری وجود دارد. نتیجه گیری: این تحقیق با این امید انجام شده است که شرکتها شفافیت را در اولویت برنامه های خود قرار دهند و مدیران به افشای داوطلبانه اطلاعات مسئولیت های اجتماعی تمایل داشته باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شمس کلوخی، امیر، مهرآذین، علیرضا، مسیح آبادی، ابوالقاسم، و شورورزی، محمدرضا. (1399). نوآوری و خلاقیت درتعیین و اولویت بندی شاخص های افشا مسئولیت اجتماعی شرکت ها. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 9(4 )، 136-160. SID. https://sid.ir/paper/405846/fa

    Vancouver: کپی

    شمس کلوخی امیر، مهرآذین علیرضا، مسیح آبادی ابوالقاسم، شورورزی محمدرضا. نوآوری و خلاقیت درتعیین و اولویت بندی شاخص های افشا مسئولیت اجتماعی شرکت ها. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1399؛9(4 ):136-160. Available from: https://sid.ir/paper/405846/fa

    IEEE: کپی

    امیر شمس کلوخی، علیرضا مهرآذین، ابوالقاسم مسیح آبادی، و محمدرضا شورورزی، “نوآوری و خلاقیت درتعیین و اولویت بندی شاخص های افشا مسئولیت اجتماعی شرکت ها،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 9، no. 4 ، pp. 136–160، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/405846/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button