Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

266
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

157
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ی میزان مهارت های افزایش دهنده ی گرایش کارآفرینی در نظام آموزش عالی ایران (مطالعه دانشگاههای شهر شیراز)

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 81

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, مقایسه ی میزان مهارت های افزایش­ دهنده ی گرایش کارآفرینی در نظام آموزش عالی بوده است. این پژوهش از لحاظ هدف, کاربردی و از نظر روش, توصیفی-پیمایشی می باشد. جامعه ی آماری پروژه 27969 استاد و دانشجوی سال آخر در رشته­ ها ودانشگاههای مختلف شهرستان شیراز بوده است. در این پژوهش, ابزار مطالعه ی میدانی شامل­ پرسشنامه و مصاحبه بوده و ویژگی های فنی پرسشنامه نیز در دو بخش روایی و پایایی با استفاده از معیارهای مختلف ارزیابی گردیده است. نمونه آماری 1367 نفر از اساتید و دانشجویان سال آخر در رشته­ ها و دانشگاه های مختلف شیراز بوده است. براساس قانون نسبت تعداد نمونه برای هر گروه آموزشی تعیین و سپس پرسشنامه­ ها به صورت تصادفی ساده نظامدار در بین نمونه توزیع شده اند, در نهایت به منظور تحلیل داده­ ها از نرم افزارهای اس پی اس اس و اکسل استفاده گردیده است. یافته ها نشان داده اند که میزان گرایش کارآفرینی در دانشجویان بسیار پایین بوده و از نظر پاسخگویان بهبود مهارت های خاص می توانند در افزایش میزان گرایش کارآفرینی موثر واقع شوند, نتایج همچنین نشان داده اند که وضعیت فعلی دانشگاه­ ها در زمینه ی مهارت های افزایش دهنده ی گرایش کارآفرینی و عملکرد و اقدامات دانشگاه ها در زمینه ی بهبود این مهارت­ ها بسیار ضعیف بوده و مقایسه ی نظر پاسخگویان در مورد این مهارت ها با وضعیت فعلی دانشگاه­ ها در زمینه ی مهارت های مذکور و همچنین عملکرد و اقدامات دانشگاه ها در زمینه بهبود مهارت­ ها اختلاف معنا داری را نشان دادند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کبیری، فاطمه، و موغلی، علیرضا. (1397). مقایسه ی میزان مهارت های افزایش دهنده ی گرایش کارآفرینی در نظام آموزش عالی ایران (مطالعه دانشگاههای شهر شیراز). پژوهش های مدیریت عمومی، 11(42 )، 61-81. SID. https://sid.ir/paper/406879/fa

    Vancouver: کپی

    کبیری فاطمه، موغلی علیرضا. مقایسه ی میزان مهارت های افزایش دهنده ی گرایش کارآفرینی در نظام آموزش عالی ایران (مطالعه دانشگاههای شهر شیراز). پژوهش های مدیریت عمومی[Internet]. 1397؛11(42 ):61-81. Available from: https://sid.ir/paper/406879/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه کبیری، و علیرضا موغلی، “مقایسه ی میزان مهارت های افزایش دهنده ی گرایش کارآفرینی در نظام آموزش عالی ایران (مطالعه دانشگاههای شهر شیراز)،” پژوهش های مدیریت عمومی، vol. 11، no. 42 ، pp. 61–81، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/406879/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا