مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

933
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,024
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و شناسایی مؤلفه های موفقیت معلمان نمونه کشوری

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 87

چکیده

 پژوهش حاضر از نوع پژوهش های کیفی است که به روش زیست نگاری-که یکی از زیرمجموعه های پژوهش روایی است-انجام شده است. در پژوهش های زیست نگاری تجربه یک یا چند فرد گردآوری شده و گزارش پژوهش به شیوه پژوهش روایتی تدوین می شود؛ بنابراین در این پژوهش, محققان از طریق بررسی مصاحبه با معلمان نمونه کشوری, در پی شناسایی مؤلفه های موفقیت معلمان نمونه کشوری بوده اند. بدین روی پس از بررسی و مطالعه متن مصاحبه ها به صورت مکرر و با استفاده از روش کدگذاری باز, مراحل این پژوهش صورت گرفت و کدهایی حاصل گردید. سپس کدهایی که دارای مشترکات معنایی و مفهومی بودند در دسته های واحدی قرار گرفتند و به این شکل دسته های کمتری حاصل گردید. در مرحله آخر, به منظور تقلیل دسته های به وجود آمده در مرحله دوم و یافتن مضمون های کلی تر, سعی شد با یافتن نقاط مشترک بین 22 مقوله به وجود آمده, مضامین متن کشف و تعیین شوند. در نهایت 4 مضمون کلی بدست آمد که عبارت اند از: 1. ویژگی های شخصیتی و اخلاقی معلمان نمونه 2. روابط انسانی معلمان نمونه 3. مهارت های حرفه ای معلمان نمونه 4. ویژگی های کلاس درس معلمان نمونه. معلمان علاقه مند می توانند با مدنظر قرار دادن این مؤلفه ها و افزودن سایر مؤلفه ها به خصوصیات خود, بر کیفیت کار خویش و نهایتاً کیفیت نظام آموزشی بیفزایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پورشیرازی، مرتضی، و قائدی، محمدکاظم. (1398). بررسی و شناسایی مؤلفه های موفقیت معلمان نمونه کشوری. توسعه حرفه ای معلم، 4(4 (پیاپی 14) )، 75-87. SID. https://sid.ir/paper/406928/fa

    Vancouver: کپی

    پورشیرازی مرتضی، قائدی محمدکاظم. بررسی و شناسایی مؤلفه های موفقیت معلمان نمونه کشوری. توسعه حرفه ای معلم[Internet]. 1398؛4(4 (پیاپی 14) ):75-87. Available from: https://sid.ir/paper/406928/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی پورشیرازی، و محمدکاظم قائدی، “بررسی و شناسایی مؤلفه های موفقیت معلمان نمونه کشوری،” توسعه حرفه ای معلم، vol. 4، no. 4 (پیاپی 14) ، pp. 75–87، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/406928/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button