مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

348
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

544
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل مدیریت آشوب گونه بازاریابی اثربخش بر محیط توسعه ورزش قهرمانی ایران به روش ساختاری _ تفسیری

صفحات

 صفحه شروع 181 | صفحه پایان 204

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل مدیریت آشوب گونه بازاریابی اثربخش بر محیط توسعه ورزش قهرمانی ایران به روش ساختاری _ تفسیری انجام شد. پژوهش حاضر ازنوع مطالعات کیفی با ماهیت توصیفی-تحلیلی و نیز ازنوع پژوهش های کاربردی بود که به روش ساختاری _ تفسیری انجام شد. جامعه آماری پژوهش 15 نفر از اساتید و نخبگان مدیریت ورزشی و مدیران ورزشی خبره فدراسیون های ورزشی بودند که به صورت نمونه گیری انتخابی انتخاب شدند. ابتدا ازطریق فرایند دلفی و مصاحبه با خبرگان و پژوهش های کتابخانه ای, گویه های پژوهش شامل 78 گویه شناسایی شدند. در مرحله بعد, خبرگان مولفه های پژوهش را شناسایی کردند که درنهایت, 12 مولفه برای گویه ها شناسایی شدند. سپس, فرایند ساختاری _ تفسیری اجرا شد و با تجزیه وتحلیل میک مک, نمودارقدرتنفوذووابستگیاجزایمدلتعیین شد. یافته ها نشان داد که مولفه ها دارای پنج سطح بودند که سطح اول شامل نقاط آشوب گونه و خلاقیت و نوآوری, سطح دوم شامل مدیریت تغییر و عملکرد ارزیابی, سطح سوم شامل طراحی ساختار, کار تیمی و یادگیری سازمانی, سطح چهارم شامل شناخت محیط و سطح پنجم شامل عوامل اقتصادی, فرهنگی و مذهبی, فناوری اطلاعات و رسانه ها بودند. با توجه به یافته ها توصیه می شود که سازمان های ورزشی برای توسعه ورزش قهرمانی با شناخت دقیق از محیط و ساختار جامعه, طراحی سازمان را به گونه ای انجام دهند که زمینه توسعه سهم بازار ازطریق اثرگذاری و مدیریت نقاط حساس و آشوب گونه فراهم شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خرسندی فرد، مجید، پیمانی زاد، حسین، اسماعیل زاده قندهاری، محمدرضا، و کشتی دار، محمد. (1398). طراحی مدل مدیریت آشوب گونه بازاریابی اثربخش بر محیط توسعه ورزش قهرمانی ایران به روش ساختاری _ تفسیری. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 11(56 )، 181-204. SID. https://sid.ir/paper/407465/fa

    Vancouver: کپی

    خرسندی فرد مجید، پیمانی زاد حسین، اسماعیل زاده قندهاری محمدرضا، کشتی دار محمد. طراحی مدل مدیریت آشوب گونه بازاریابی اثربخش بر محیط توسعه ورزش قهرمانی ایران به روش ساختاری _ تفسیری. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1398؛11(56 ):181-204. Available from: https://sid.ir/paper/407465/fa

    IEEE: کپی

    مجید خرسندی فرد، حسین پیمانی زاد، محمدرضا اسماعیل زاده قندهاری، و محمد کشتی دار، “طراحی مدل مدیریت آشوب گونه بازاریابی اثربخش بر محیط توسعه ورزش قهرمانی ایران به روش ساختاری _ تفسیری،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 11، no. 56 ، pp. 181–204، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/407465/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button