مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

762
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

215
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و سنجش پیشران های کلیدی موثر در تعیین حس مکان مقاصدگردشگری مطالعه موردی: شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 52 | صفحه پایان 67

چکیده

 در هزاره فرارو, جهان بوسیله فن آوری و فرایند جهانی شدن, در مسیر همگنی فزاینده ای در حال پیشروی است. از این رو جهت دستیابی به مزیت اقتصاد رقابتی, برخوردار بودن از یک حس مکان متمایز, بیش از پیش برای شهرها و کشورها اهمیت یافته است. با توجه به تعریف گردشگری به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه و پیشرفت اصفهان لازم است تا ابعاد موثر در تعیین حس مکان شهر اصفهان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری بین المللی مورد تحلیل واقع شود. هدف اصلی این پژوهش کاربردی که با تلفیق روش های اسنادی و پیمایشی و در دو گام انجام گرفته, شناسایی و سنجش پیشرانهای کلیدی موثر در تعیین حس مکان مقصد گردشگری شهر اصفهان است. نتایج این پژوهش حاصل از تحلیل نظرات 31 نفر از خبرگان در خصوص موضوع پژوهش نشان می دهد که 16 پیشران کلیدی شناسایی شده در تعیین حس مکان شهر اصفهان به عنوان یک مقصد گردشگری در سه گروه کالبدی, فعالیتی و معنایی تقسیم پذیرند. سه پیشران "صنایع دستی و هنرهای سنتی", جاذبه های تاریخی" و "سابقه تاریخی و تمدنی" دارای بیشترین امتیاز و از بین عوامل معنایی "تصویر و ذهنیت شکل گرفته از مقصد", "میراث فرهنگی ناملموس" و "کیفیت ادراک شده از محیط و زندگی در مقصد شهر اصفهان" دارای کمترین اثرگذاری را در بین عوامل تعیین کننده حس مکان مقصد گردشگری اصفهان دارا می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مولایی، احمدرضا، صنایعی، علی، و انصاری، آذرنوش. (1397). شناسایی و سنجش پیشران های کلیدی موثر در تعیین حس مکان مقاصدگردشگری مطالعه موردی: شهر اصفهان. برنامه ریزی و توسعه گردشگری، 7(26 )، 52-67. SID. https://sid.ir/paper/407563/fa

    Vancouver: کپی

    مولایی احمدرضا، صنایعی علی، انصاری آذرنوش. شناسایی و سنجش پیشران های کلیدی موثر در تعیین حس مکان مقاصدگردشگری مطالعه موردی: شهر اصفهان. برنامه ریزی و توسعه گردشگری[Internet]. 1397؛7(26 ):52-67. Available from: https://sid.ir/paper/407563/fa

    IEEE: کپی

    احمدرضا مولایی، علی صنایعی، و آذرنوش انصاری، “شناسایی و سنجش پیشران های کلیدی موثر در تعیین حس مکان مقاصدگردشگری مطالعه موردی: شهر اصفهان،” برنامه ریزی و توسعه گردشگری، vol. 7، no. 26 ، pp. 52–67، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/407563/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button