مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

883
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

934
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

برنامه ریزی راهبردی توسعه کسب و کار های گردشگری شهر مشهد با استفاده از تکنیک متا سوات Meta-SWOT

صفحات

 صفحه شروع 179 | صفحه پایان 195

چکیده

 تحقیق حاضر با هدف برنامه ریزی راهبردی توسعه کسب کارهای گردشگری با استفاده از تکنیک متاسوات, به شناسایی منابع, توانایی ها و قابلیت های شهر مشهد با استفاده از رویکرد مبتنی بر منبع می-پردازد. این تحقیق از حیث هدف کاربردی بوده و روش انجام آن توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق را کارشناسان حوزه گردشگری شهر مشهد تشکیل می دهند. جهت تحلیل داده ها از نرم افزار متاسوات استفاده شد. نتایج به دست آمده از نقشه رقابتی حاکی از آن است که کسب وکار های خدماتی حوزه سلامت مهمترین رقیب کسب وکارهای خدماتی حوزه گردشگری محسوب می شوند. وجود بارگاه مقدس امام رضا علیه السلام, حضور سالانه بیش از 28 میلیون زایر در شهر مشهد و وجود مراکز متعدد تجاری و تفریحی به ترتیب با ضریب اهمیت 26%, 11% و 9% مهم ترین منابع, توانایی ها و قابلیت ها هستند. نوسانات شدید نرخ ارز, عدم وجود اعتماد در روابط بازرگانی خارجی و داخلی, افزایش تورم, تحریم های سیاسی بین الملل, روند رو به رشد تجارت الکترونیک نیز با اندازه حباب 5 دارای بیشترین اثرگذاری بر توسعه کسب وکارهای خدماتی حوزه گردشگری می باشند. ارایه خدمات گردشگری در بستر ابزارهای تجارت الکترونیک همچون وب سایت ها و سامانه های الکترونیکی و توسعه رابطه گردشگران داخلی و خارجی با کسب وکارهای گردشگری از طریق وب سایت های B2C به عنوان برخی از مهم ترین راهبردها ارایه شده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زحمت کش، سمیرا، رجوعی، مرتضی، و غیورباغبانی، سیدمرتضی. (1399). برنامه ریزی راهبردی توسعه کسب و کار های گردشگری شهر مشهد با استفاده از تکنیک متا سوات Meta-SWOT. برنامه ریزی و توسعه گردشگری، 9(32 )، 179-195. SID. https://sid.ir/paper/407578/fa

    Vancouver: کپی

    زحمت کش سمیرا، رجوعی مرتضی، غیورباغبانی سیدمرتضی. برنامه ریزی راهبردی توسعه کسب و کار های گردشگری شهر مشهد با استفاده از تکنیک متا سوات Meta-SWOT. برنامه ریزی و توسعه گردشگری[Internet]. 1399؛9(32 ):179-195. Available from: https://sid.ir/paper/407578/fa

    IEEE: کپی

    سمیرا زحمت کش، مرتضی رجوعی، و سیدمرتضی غیورباغبانی، “برنامه ریزی راهبردی توسعه کسب و کار های گردشگری شهر مشهد با استفاده از تکنیک متا سوات Meta-SWOT،” برنامه ریزی و توسعه گردشگری، vol. 9، no. 32 ، pp. 179–195، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/407578/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button