Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

583
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

645
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی توانایی طراحی تکلیف مدرسان ریاضی در خصوص دو عمل جمع و تفریق (مبنا: موقعیت های طرح مسئله)

صفحات

 صفحه شروع 100 | صفحه پایان 129

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی توانایی طراحی تکلیف معلمان دوره ابتدایی بر اساس موقعیت های طرح مسیله در خصوص دو عمل جمع و تفریق انجام شده است. روش پژوهش: با استفاده از روش توصیفی-پیمایشی انجام شد و جامعه آماری این تحقیق, معلمان دوره ابتدایی کشور بود. برای نمونه گیری از روش نمونه گیری در دسترس و برای جمع آوری داده ها, از آزمونی محقق ساخته استفاده شد که توانایی طراحی تکلیف ارزشیابی معلمان را از طریق طرح مسیله آزاد بر اساس مدل استویانووا و الرتون (1996) در مورد دو عمل جمع و تفریق موردبررسی قرار می داد. مسایل طرح شده توسط معلمان بر اساس دو محور 1) عمل جمع و تفریق و 2) طراحی تکلیف مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: نتایج تحلیل بر اساس محور اول مشخص کرد که مسایل نمادی طرح شده بیشتر محدود به دو قالب "نتیجه مجهول (جمع)" و " نتیجه مجهول (تفریق)" و مسایل کلامی طرح شده در اکثر موارد محدود به دو قالب "تغییر" و "ترکیب" بودند و تکالیف طرح شده از تنوع مناسب برخوردار نبودند. تحلیل مسایل بر اساس محور دوم نیز نشان داد که تعداد بسیار کمی از مسایل نمادی و کلامی طرح شده باز پاسخ بودند. با اینکه اکثر مسایل طرح شده (% 89), مرتبط با زندگی واقعی بودند, اما مسیله ای از نوع حل مسایل عملی (واقعی) در بین آنها وجود نداشت و مسایلی که به طور کامل "موثق" و "غنی" باشند, نیز مشاهده نشد. تهیه محتواهای آموزشی مناسب در خصوص طراحی تکلیف ریاضی و برگزاری دوره ها و کارگاه های توانمندسازی دانشجو معلمان و معلمان دوره ابتدایی بر اساس آن, مهم ترین پیشنهاد حاصل از این مطالعه است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ریحانی، ابراهیم، و ایزدی، مهدی. (1399). بررسی توانایی طراحی تکلیف مدرسان ریاضی در خصوص دو عمل جمع و تفریق (مبنا: موقعیت های طرح مسئله). تدریس پژوهی، 8(2 )، 100-129. SID. https://sid.ir/paper/407705/fa

    Vancouver: کپی

    ریحانی ابراهیم، ایزدی مهدی. بررسی توانایی طراحی تکلیف مدرسان ریاضی در خصوص دو عمل جمع و تفریق (مبنا: موقعیت های طرح مسئله). تدریس پژوهی[Internet]. 1399؛8(2 ):100-129. Available from: https://sid.ir/paper/407705/fa

    IEEE: کپی

    ابراهیم ریحانی، و مهدی ایزدی، “بررسی توانایی طراحی تکلیف مدرسان ریاضی در خصوص دو عمل جمع و تفریق (مبنا: موقعیت های طرح مسئله)،” تدریس پژوهی، vol. 8، no. 2 ، pp. 100–129، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/407705/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا