Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

531
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

701
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کارکرد نمادگرایی در برندسازی شرکتی

صفحات

 صفحه شروع 147 | صفحه پایان 164

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی نظام مند ادبیات پژوهشی در حوزه نمادگرایی و شناسایی خلاء های پژوهشی در این حوزه و استفاده از یافته های مربوطه برای طراحی الگوی برند شرکتی است. روش اجرای این پژوهش مرور نظام مند مبتنی بر نظریه داده بنیاد می باشد. با بررسی کلیدواژه ها در پایگاه های اطلاعاتی این حوزه همچون امرالد, ساینس آو دایرکت, سیج و غیره و بر اساس ملاک های از پیش تعیین شده 130 مقاله شناسایی و پس از حذف مقالات نامرتبط 56 مقاله برای بررسی متن اصلی انتخاب گردید. بمنظور شناسایی مقوله های محوری از نظریه داده بنیاد برای کدگذاری و جهت تسهیل در کدگذاری از نرم افزارMAXQDA استفاده گردید. مقوله های استخراج شده با نظریه های برندسازی شرکتی تطبیق و خلاء های این حوزه شناسایی گردید. نتایج حاصل از تطبیق در این پژوهش نشان می دهد که بین مقوله های محوری و نظریه های برندسازی شرکتی ارتباط ساختاری و ماهوی وجود دارد به گونه ای معنا, نماد و ارزش به عنوان سازه های به هم پیوسته اکوسیستم برند شرکتی را شکل می دهند. اکوسیستم برند دارای سه سطح ایدیولوژی بنیادین, ایدیولوژی سازماندهی و ایدیولوژی مصرف می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طباطبایی نسب، سیدمحمد، و عباس زاده، معبود. (1399). بررسی کارکرد نمادگرایی در برندسازی شرکتی. مدیریت فردا، 19(64 )، 147-164. SID. https://sid.ir/paper/407764/fa

    Vancouver: کپی

    طباطبایی نسب سیدمحمد، عباس زاده معبود. بررسی کارکرد نمادگرایی در برندسازی شرکتی. مدیریت فردا[Internet]. 1399؛19(64 ):147-164. Available from: https://sid.ir/paper/407764/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمد طباطبایی نسب، و معبود عباس زاده، “بررسی کارکرد نمادگرایی در برندسازی شرکتی،” مدیریت فردا، vol. 19، no. 64 ، pp. 147–164، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/407764/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا