مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

220
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

542
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه ی مدل بومی هوش عاطفی و اثربخشی بازاریابی در مدیران شرکت های تأمین کننده ی مواد شیمیایی صنعتی استان اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 102

چکیده

 تحقیقات بسیار مؤید این موضوع اند که هوش عاطفی از طریق تأثیرگذاری بر نگرش و رفتار مدیران و کارکنان باعث بهبود عملکرد آن ها می شود. این بهبود در سازمان های تجاری با اثربخشی بازاریابی نمود پیدا می کند. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطة هوش عاطفی و اثربخشی بازاریابی انجام شد. بدین منظور پرسش نامه ای برای سنجش این متغیرها طراحی و پس از اطمینان از روایی و پایایی ابزار اندازه گیری میان مدیران جامعة آماری توزیع شد. نتایج نشان داد از میان ابعاد این مدل بومی, که تأثیرگرفته از آموزه های اسلامی است, هوش عاطفی و ابعاد مختلف آن با اثربخشی بازاریابی رابطه دارد و این رابطه مثبت و معنادار است. آنچه به عنوان هوش عاطفی در ایران اسلامی می توان شناخت مؤلفه هایی دارد که متأثر از آیات قرآن, احادیث, روایات, و سخنان عالمان دینی است. از طرفی, از میان ابعاد مختلف مدل بومی هوش عاطفی, ابعاد «دیگرکنترلی», «خداآگاهی» و «گذشت و بخشش» از حیث شدت رابطه نسبت به سایر عوامل در موقعیت بالاتری قرار دارند. این نتیجه نشان دهندة آن است که در جامعة مورد بررسی ابعاد مدل بومی هوش عاطفی با میزان اثربخشی بازاریابی رابطه دارد و این رابطه مستقیم و معنادار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بطلانی یادگار، ایمان، و خنیفر، حسین. (1398). بررسی رابطه ی مدل بومی هوش عاطفی و اثربخشی بازاریابی در مدیران شرکت های تأمین کننده ی مواد شیمیایی صنعتی استان اصفهان. مدیریت فرهنگ سازمانی، 17(1 )، 85-102. SID. https://sid.ir/paper/408168/fa

    Vancouver: کپی

    بطلانی یادگار ایمان، خنیفر حسین. بررسی رابطه ی مدل بومی هوش عاطفی و اثربخشی بازاریابی در مدیران شرکت های تأمین کننده ی مواد شیمیایی صنعتی استان اصفهان. مدیریت فرهنگ سازمانی[Internet]. 1398؛17(1 ):85-102. Available from: https://sid.ir/paper/408168/fa

    IEEE: کپی

    ایمان بطلانی یادگار، و حسین خنیفر، “بررسی رابطه ی مدل بومی هوش عاطفی و اثربخشی بازاریابی در مدیران شرکت های تأمین کننده ی مواد شیمیایی صنعتی استان اصفهان،” مدیریت فرهنگ سازمانی، vol. 17، no. 1 ، pp. 85–102، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/408168/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button