مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

643
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

671
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل توسعه محصولات مالی جدید در بازار سرمایه ایران

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 105

چکیده

 تحقیقات توسعه محصولات مالی جدید در بازارهای سرمایه کشورهای اسلامی و ایران غالبا بر طراحی فنی و شرعی محصولات متمرکز بوده و از رویکرد بازاریابی به توسعه محصول جدید غفلت ورزیده اند. هدف این تحقیق, کشف مقوله های مهم و تعیین روابط میان آنها جهت ارایه مدل توسعه محصولات مالی جدید در بازار سرمایه ایران با رویکرد بازاریابی است. در این پژوهش کیفی, برای طراحی مدل تحقیق از استراتژی نظریه داده بنیاد استفاده شد. برای شناسایی خبرگان دانشگاهی-اجرایی موضوع در بازار سرمایه از نمونه گیری نظری و گلوله برفی استفاده شد و پس از انجام 14 مصاحبه, اشباع نظری حاصل شد. داده ها در نرم افزار word پیاده سازی و با استفاده از نرم افزار maxqda تحلیل شد. داده های تحقیق (712 نکته توصیفی) در سه مرحله کدگذاری باز, کدگذاری محوری و کدگذاری گزینشی تحلیل شد. یافته ها نشان می دهد که مدل نهایی از 6 مقوله اصلی, 20 زیرمقوله و 129 مفهوم اصلی تشکیل شده است. بیشترین فراوانی مفاهیم به ترتیب مربوط به شرایط مداخله گر (69 کد), شرایط علی (15 کد), راهبردها (13 کد), شرایط زمینه ای (12 کد), پدیده محوری و پیامدها (هر کدام 10 کد) بود. "مراحل" توسعه محصول مالی جدید به عنوان پدیده محوری تشخیص داده شد. یافته های تحقیق نشان می دهد که مدیران و سیاستگذاران بازار سرمایه برای توسعه موفقیت آمیز محصولات و ابزارهای مالی جدید باید به همه مقوله های شرایط علی, زمینه ای, مداخله گر, راهبردها و پیامدها توجه کنند و با رویکرد بازارگرا و چندگانه, مراحل شناسایی شده برای توسعه محصول مالی جدید را طی نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دیواندری، علی، اسفیدانی، محمدرحیم، فدایی نژاد، محمداسماعیل، و جلیلیان، حسین. (1399). مدل توسعه محصولات مالی جدید در بازار سرمایه ایران. پژوهش های مدیریت در ایران، 24(1 )، 81-105. SID. https://sid.ir/paper/408448/fa

    Vancouver: کپی

    دیواندری علی، اسفیدانی محمدرحیم، فدایی نژاد محمداسماعیل، جلیلیان حسین. مدل توسعه محصولات مالی جدید در بازار سرمایه ایران. پژوهش های مدیریت در ایران[Internet]. 1399؛24(1 ):81-105. Available from: https://sid.ir/paper/408448/fa

    IEEE: کپی

    علی دیواندری، محمدرحیم اسفیدانی، محمداسماعیل فدایی نژاد، و حسین جلیلیان، “مدل توسعه محصولات مالی جدید در بازار سرمایه ایران،” پژوهش های مدیریت در ایران، vol. 24، no. 1 ، pp. 81–105، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/408448/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button