Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

421
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

561
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و تدوین مدل تصمیم گیری رفتاری سرمایه گذاران با توجه نقش آمیخته بازاریابی مالی با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 62

کلیدواژه

آمیخه بازاریابی مالی(7p)Q1

چکیده

 بازارهای سرمایه نقش مهمی در اقتصاد دارند, زیرا وجوه نقد افرادی که توان استفاده از وجوه خود را ندارند, به کسانی که این توانایی را دارند, هدایت می کنند. طبیعتا عملکرد خوب این بازارها عامل کلیدی در تامین رشد اقتصادی خواهد بود, لذا اگر بازارهای سرمایه کارآ باشند, توسعه اقتصادی تحقق می یابد. از سوی دیگر بدلیل تصمیم گیری غیرمنطقی سرمایه گذاران در بازار سرمایه خطاهای سیستماتیک رخ داده و همین مساله موجب عدم کارآیی بازار می شود. تحقیق حاضر در صدد است تا تاثیر آمیخته بازاریابی مالی را بر رابطه بین تورشهای رفتاری و تصمیمگیری سرمایه گذاران را مورد بررسی قرار دهد. روش تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از حیث روش انجام و گردآوری داده ها توصیفی پیمایشی می باشد. جامعه آماری سرمایه گذاران حقیقی در بورس اوراق بهادار تهران می باشند که 422 پرسشنامه توزیع شد که با حذف پرسشنامه های ناقص در نهایت 391 پرسشنامه جهت تجزیه و تحلیل آماری استفاده گردید. داده های حاصل با نرم افزارهای SmartPLS و LISREL مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاکی از آن است که عوامل آمیخته بازاریابی مالی(7p) بر رابطه بین تورشهای عاطفی و تصمیم گیری سرمایه گذاران بیشتر از تورشهای شناختی تاثیر گذارند. و دوعامل افراد آموزش دیده و ترفیع بیشترین تاثیر را دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شکری زاده، حمیدرضا، برزگری خانقاه، جمال، و صادقی، حجت اله. (1398). طراحی و تدوین مدل تصمیم گیری رفتاری سرمایه گذاران با توجه نقش آمیخته بازاریابی مالی با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری. مدیریت فردا، 18(61 )، 35-62. SID. https://sid.ir/paper/408586/fa

    Vancouver: کپی

    شکری زاده حمیدرضا، برزگری خانقاه جمال، صادقی حجت اله. طراحی و تدوین مدل تصمیم گیری رفتاری سرمایه گذاران با توجه نقش آمیخته بازاریابی مالی با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری. مدیریت فردا[Internet]. 1398؛18(61 ):35-62. Available from: https://sid.ir/paper/408586/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا شکری زاده، جمال برزگری خانقاه، و حجت اله صادقی، “طراحی و تدوین مدل تصمیم گیری رفتاری سرمایه گذاران با توجه نقش آمیخته بازاریابی مالی با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری،” مدیریت فردا، vol. 18، no. 61 ، pp. 35–62، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/408586/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا