مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

453
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

706
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل سازی تاثیر دانش مشتری بر توسعه محصول جدید و عملکرد شرکت با رویکرد پویایی شناسی سیستم

صفحات

 صفحه شروع 155 | صفحه پایان 180

چکیده

 سهم بزرگی از دارایی های شرکت را دانش تشکیل می دهد و یکی از مهمترین منابع دانش برای سازمان ها مشتریان می باشد, لذا شرکت ها برای شناخت بیشتر مشتریان و داشتن مزیت رقابتی, از مدیریت دانش مشتری استفاده و دانش مشتری از عوامل موفقیت شرکت ها شناخته می شود. براین اساس در این پژوهش مدل تاثیر دانش مشتری بر توسعه محصول جدید و عملکرد شرکت با توجه به رویکرد پویایی شناسایی سیستم ارایه می گردد. بدین منظور ارتباطات دانش مشتری, توسعه محصول جدید و شاخص های عملکردی در ادبیات موضوع مورد بررسی قرار گرفته و با مصاحبه با خبرگان صنعت فناوری اطلاعات و بهره گیری از تیوری داده بنیاد کدگذاری انجام و چگونگی اثرگذاری دانش مشتری بر عملکرد ترسیم گردید. در ادامه با توجه به کدگذاری انجام شده با استفاده از رویکرد پویایی شناسی سیستم, مدل پویا چگونگی تاثیر دانش مشتری بر عملکرد ارایه که در آن نحوه تاثیر ارتباط دانش مشتری بر روی توسعه محصول جدید و عملکرد سازمان مشخص گردید. نتایج این پژوهش نشان می دهد که دانش و دانش مشتری بر توسعه محصول جدید و همچنین عملکرد مالی, تعداد مشتری, تعداد ایده, وفاداری مشتری, تعداد مشتری, محصولات شخصی سازی شده, زمان ایده تا محصول و فرآیندهای داخلی اثر می گذارد, همچنین به منظور اثرگذاری بهتر دانش مشتری برعملکرد نیاز به بلوغ دانش در شرکت می باشد. بدین رو با مدیریت دانش می توان رشد مناسبی در توسعه محصول جدید ایجاد کرد. این تحقیق می تواند هم به لحاظ روش تحقیق و هم به لحاظ نتایج در رشته های مختلف مهندسی مورد استفاده قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بیدگلی، سیددانیال، اولیا، محمدصالح، عیسایی، محمدتقی، و ابویی، محمدحسین. (1399). مدل سازی تاثیر دانش مشتری بر توسعه محصول جدید و عملکرد شرکت با رویکرد پویایی شناسی سیستم. پردازش و مدیریت اطلاعات (علوم و فناوری اطلاعات)، 36(1 (پیاپی 103) )، 155-180. SID. https://sid.ir/paper/409193/fa

    Vancouver: کپی

    بیدگلی سیددانیال، اولیا محمدصالح، عیسایی محمدتقی، ابویی محمدحسین. مدل سازی تاثیر دانش مشتری بر توسعه محصول جدید و عملکرد شرکت با رویکرد پویایی شناسی سیستم. پردازش و مدیریت اطلاعات (علوم و فناوری اطلاعات)[Internet]. 1399؛36(1 (پیاپی 103) ):155-180. Available from: https://sid.ir/paper/409193/fa

    IEEE: کپی

    سیددانیال بیدگلی، محمدصالح اولیا، محمدتقی عیسایی، و محمدحسین ابویی، “مدل سازی تاثیر دانش مشتری بر توسعه محصول جدید و عملکرد شرکت با رویکرد پویایی شناسی سیستم،” پردازش و مدیریت اطلاعات (علوم و فناوری اطلاعات)، vol. 36، no. 1 (پیاپی 103) ، pp. 155–180، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/409193/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا