مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

254
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

580
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه الگوی ایجاد ارزش ویژه برند برای لیگ برتر فوتبال ایران

صفحات

 صفحه شروع 1015 | صفحه پایان 1034

چکیده

 این پژوهش با هدف ارایه الگویی مناسب برای توسعه ارزش ویژه برند لیگ برتر فوتبال ایران انجام گرفت. تحقیق حاضر از نظر هدف, تحقیق اکتشافی و از حیث جهت گیری تحقیقی بنیادین است که از استراتژی نظریه سازی داده بنیاد با رویکرد کلاسیک (ظاهرشونده) استفاده کرده است. برای گردآوری داده های پژوهش از 24 مصاحبه عمیق و ساختارنیافته با نمونه تحقیق (21 نفر از مدیران اجرایی, صاحب نظران و محققان عرصه فوتبال, بازاریابی و برندسازی) استفاده شد. مشارکت کنندگان پژوهش به صورت نظری, در طول فرایند پژوهش با استفاده از روش نمونه گیری قضاوتی و هدفمند و تا رسیدن به اشباع نظری انتخاب شدند. تحلیل داده های حاصل از مصاحبه ها و سایر منابع, طی سه مرحله کدگذاری باز, انتخابی و نظری انجام گرفت. در نهایت مدل نهایی تحقیق به صورت مدل سه بخشی شامل نهادها, پیش نیازها و فرایند تخصصی برندسازی لیگ درآمد. براساس نتایج پژوهش, مادامی که پیش نیازهای کلان و ساختاری محقق نشود, برندسازی لیگ برتر فوتبال ثمربخش نخواهد بود. تعامل و تاثیر متقابل نهادهای حاکمیتی, رسانه ها و نهادهای فوتبالی, میزان تحقق این پیش نیازها را تعیین خواهد کرد که در این میان, نقش نهادهای حاکمیتی بسیار پررنگ است. ازاین رو, سازمان لیگ فوتبال ایران پیش و بیش از تمرکز بر فعالیت های ویژه برندسازی لیگ, باید به شدت به دنبال تحقق این پیش نیازها باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ناظمی، علی، احسانی، محمد، کوزه چیان، هاشم، و امیری، مجتبی. (1399). ارائه الگوی ایجاد ارزش ویژه برند برای لیگ برتر فوتبال ایران. مدیریت ورزشی (حرکت)، 12(4 )، 1015-1034. SID. https://sid.ir/paper/409505/fa

    Vancouver: کپی

    ناظمی علی، احسانی محمد، کوزه چیان هاشم، امیری مجتبی. ارائه الگوی ایجاد ارزش ویژه برند برای لیگ برتر فوتبال ایران. مدیریت ورزشی (حرکت)[Internet]. 1399؛12(4 ):1015-1034. Available from: https://sid.ir/paper/409505/fa

    IEEE: کپی

    علی ناظمی، محمد احسانی، هاشم کوزه چیان، و مجتبی امیری، “ارائه الگوی ایجاد ارزش ویژه برند برای لیگ برتر فوتبال ایران،” مدیریت ورزشی (حرکت)، vol. 12، no. 4 ، pp. 1015–1034، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/409505/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button