مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

243
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

474
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل اثرگذاری محیط سازمانی و ابعاد سه گانه آن بر نوآوری سازمانی با نقش میانجی گری همکاری بین سازمانی (مورد مطالعه: صنایع غذایی سحر همدان و شرکت های وابسته به آن)

صفحات

 صفحه شروع 117 | صفحه پایان 152

چکیده

 زمینه: امروزه, سازمان ها برای کسب نوآوری, مزیت رقابتی و مقابله با عوامل خارجی موجود در محیط سازمان از استراتژی های مشارکتی مانند همکاری بین سازمانی, بهره می برند. هدف: هدف پژوهش حاضر, بررسی نقش همکاری بین سازمانی در رابطه محیط سازمانی و نوآوری سازمانی است. روش: پژوهش از لحاظ هدف, کاربردی, از لحاظ ماهیت و روش, توصیفی_ پیمایشی از نوع همبستگی است. برای تست فرضیات, از یک پرسش نامه که مشتمل بر 19 سوال که طبق طیف 5 گزینه ای لیکرت تنظیم شده, استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش, شامل مجموعه پرسنل صنایع غذایی سحر همدان و شرکت های وابسته به آن (شرکت نیوشه, الوند یاران سحر و شکوفه الوند) به تعداد 210 نفر است. حجم نمونه 134نفر, که بر اساس جدول کرجسی و مورگان به روش طبقه ای نسبی, انتخاب و با استفاده از نرم افزار Spss, ضریب آلفای کرونباخ محاسبه و به منظور بررسی اعتبار سازه با استفاده از نرم افزار Lisrel از تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد و به منظور تجزیه و تحلیل یافته ها از مدل تحلیل مسیر و برای تحلیل متغیر میانجی از آزمون سوبل استفاده گردید. یافته ها و نتیجه گیری: نتایج نشان داد, محیط سازمان می تواند به طور مستقیم بر همکاری بین سازمانی و بر نوآوری سازمان به طور غیرمستقیم (از طریق همکاری بین سازمانی) تأثیر مثبت و معناداری بگذارد؛ همکاری بین سازمانی نیز, تأثیر مثبت و معناداری بر نوآوری سازمان دارد. جهت بررسی نقش متغیر میانجی, از روش آزمون سبل, استفاده شد که نتایج بیانگر آن بود که همکاری بین سازمانی نقش متغیر میانجی را در ارتباط بین دو متغیر دیگر, ایفا می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرادی، مرتضی، زندی پاک، رابعه، و میرصفدری، شیماالسادات. (1399). مدل اثرگذاری محیط سازمانی و ابعاد سه گانه آن بر نوآوری سازمانی با نقش میانجی گری همکاری بین سازمانی (مورد مطالعه: صنایع غذایی سحر همدان و شرکت های وابسته به آن). ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 10(3 )، 117-152. SID. https://sid.ir/paper/409545/fa

    Vancouver: کپی

    مرادی مرتضی، زندی پاک رابعه، میرصفدری شیماالسادات. مدل اثرگذاری محیط سازمانی و ابعاد سه گانه آن بر نوآوری سازمانی با نقش میانجی گری همکاری بین سازمانی (مورد مطالعه: صنایع غذایی سحر همدان و شرکت های وابسته به آن). ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1399؛10(3 ):117-152. Available from: https://sid.ir/paper/409545/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی مرادی، رابعه زندی پاک، و شیماالسادات میرصفدری، “مدل اثرگذاری محیط سازمانی و ابعاد سه گانه آن بر نوآوری سازمانی با نقش میانجی گری همکاری بین سازمانی (مورد مطالعه: صنایع غذایی سحر همدان و شرکت های وابسته به آن)،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 10، no. 3 ، pp. 117–152، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/409545/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button