مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,149
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

781
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه رابطه بین مصرف رسانه ای و احساس امنیت اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 78

چکیده

 مفهوم امنیت اجتماعی و احساس امنیت شهروندان, به عنوان عنصر کلیدی در دستیابی به اهداف پیش بینی شده, از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و همیشه توجه جامعه شناسان و جرم شناسان را در پی داشته است. احساس امنیت شهروندان موجب بالا رفتن آسایش و رفاه آنها و پذیرش انجام امور تعهد و مسوولیت خواهد شد. از سوی دیگر, گسترش استفاده از رسانه های جمعی در سال های اخیر و تاثیراتی که این رسانه ها بر جامعه دارند, ذهن بسیاری از پژوهشگران داخلی و خارجی را به خود مشغول داشته است. از این رو هدف از انجام این پژوهش مطالعه تاثیر رسانه های جمعی بر احساس امنیت اجتماعی در جامعه شهری است, که شامل بررسی نظری و تجربی احساس امنیت می شود. روش تحقیق در این پژوهش, پیمایش و با استفاده از ابزار پرسشنامه بوده است. جامعه آماری شامل کلیه زنان 35-15 سال شهر سنندج است. تعداد نمونه با توجه به جامعه آماری و براساس جدول لین 382 نفر تعیین شده است. شیوه نمونه گیری نیز نمونه گیری چند مرحله ای است. یافته ها حاکی است بین جنسیت, وضعیت تاهل, نوع مسکن و وضعیت سکونت با احساس امنیت اجتماعی رابطه معنا برقرار است. برای آزمون تاثیر رسانه ها بر احساس امنیت, از روش تحلیل واریانس دوطرفه استفاده شد. یافته ها حاکی است که تاثیر تعاملی استفاده از تلویزیون داخلی و رادیو داخلی بیشترین تاثیر را بر احساس امنیت داشته است (F=10.534, Sig=0.000) در مراتب بعدی تاثیر تعاملی استفاده از اینترنت و بلوتوث, تلویزیون خارجی و بلوتوث, تلویزیون خارجی و موبایل, اینترنت و موبایل, تلویزیون خارجی و اینترنت قرار دارد. تحلیل رگرسیون چند متغیره حاکی است که از میان متغیرهای وارد شده, متغیرهای نوع مسکن, سن, رسانه و تحصیلات باقی می مانند که در مجموع 38 درصد (R2=0.374) از متغیر وابسته را تبیین می کنند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

خواجه نوری، بیژن، و کاوه، مهدی. (1392). مطالعه رابطه بین مصرف رسانه ای و احساس امنیت اجتماعی. پژوهش های راهبردی مسائل اجتماعی ایران (پژوهش های راهبردی امنیت و نظم اجتماعی)، 2(2 (پیاپی 6))، 57-78. SID. https://sid.ir/paper/409638/fa

Vancouver: کپی

خواجه نوری بیژن، کاوه مهدی. مطالعه رابطه بین مصرف رسانه ای و احساس امنیت اجتماعی. پژوهش های راهبردی مسائل اجتماعی ایران (پژوهش های راهبردی امنیت و نظم اجتماعی)[Internet]. 1392؛2(2 (پیاپی 6)):57-78. Available from: https://sid.ir/paper/409638/fa

IEEE: کپی

بیژن خواجه نوری، و مهدی کاوه، “مطالعه رابطه بین مصرف رسانه ای و احساس امنیت اجتماعی،” پژوهش های راهبردی مسائل اجتماعی ایران (پژوهش های راهبردی امنیت و نظم اجتماعی)، vol. 2، no. 2 (پیاپی 6)، pp. 57–78، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/409638/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا