مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

310
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

577
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین الگوی راهبردی برند سازی شهری در صنعت گردشگری

صفحات

 صفحه شروع 171 | صفحه پایان 188

چکیده

 در دنیای رقابتی امروز نیازشهرها برای مطرح شدن و ماندگاری درعرصه رقابت, نگاه به شهر به عنوان یک محصول را امری اجتناب ناپذیرمی کند, برند سازی شهری به عنوان رهیافتی جدید درحوزه گردشگری شهری شناخته می شود. برند شهری, دارایی مهمی برای معرفی مقصد گردشگری, توسعه پایدار شهری و وجه تمایز بین شهرهاست. با ایجاد برند برای یک شهر, جایگاه شهر به عنوان محلی برای اقامت, کسب وکار و مقصد گردشگری تعریف می شود و هدف, تبیین الگوی راهبردی برند سازی شهری در صنعت گردشگری است. روش این پژوهش آمیخته اکتشافی است که ازطریق راهبردهای کیفی مدل مفهومی بدست آمده وسپس از طریق راهبردهای کمی برازش مدل و تحلیل ها صورت گرفته است. در مرحله کیفی با بهره گیری از نظرات 22 نفر از خبرگان و کارشناسان و تکیه بر منابع مطالعاتی, چارچوب الگو ارایه و اعتبارسنجی شد و سپس در مرحله کمی با استفاده از پرسشنامه توزیع شده میان 456 نفر از کارشناسان واساتیدحوزه مدیریت شهری, برندسازی وگردشگری اجرا شده است. تحلیل اطلاعات شامل سه عملیات اصلی می باشد: ابتدا شرح و آماده سازی داده های لازم برای آزمون فرضیه ها, سپس تحلیل روابط میان متغیرها و نهایتا به مقایسه نتایج مشاهده شده با نتایجی که فرضیه ها انتظار داشتند پرداخته شده است. ایجادراهبردهای مدرن توسعه شهری, الگوسازی شهری, بازاریابی داخلی, برگزاری جشنواره هاو رویدادهای علمی, تدوین شاخص های گردشگری, شناسایی ومعرفی جاذبه های شهری بر تبیین راهبرد برندسازی شهری موثر است. برند سازی متناسب شهری سطح جدیدی از کیفیت درراهبرد, روابط جامع, خلاقیت, تنوع وانعطاف پذیری را فراهم می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ربانی، رومینا، جلالی، سیدمهدی، و مهرمنش، حسن. (1399). تبیین الگوی راهبردی برند سازی شهری در صنعت گردشگری. مطالعات مدیریت راهبردی، 11(42 )، 171-188. SID. https://sid.ir/paper/409768/fa

    Vancouver: کپی

    ربانی رومینا، جلالی سیدمهدی، مهرمنش حسن. تبیین الگوی راهبردی برند سازی شهری در صنعت گردشگری. مطالعات مدیریت راهبردی[Internet]. 1399؛11(42 ):171-188. Available from: https://sid.ir/paper/409768/fa

    IEEE: کپی

    رومینا ربانی، سیدمهدی جلالی، و حسن مهرمنش، “تبیین الگوی راهبردی برند سازی شهری در صنعت گردشگری،” مطالعات مدیریت راهبردی، vol. 11، no. 42 ، pp. 171–188، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/409768/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button