مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

707
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

666
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مولفه ها و شاخص های ارتقاء کیفیت پژوهش در نظام آموزش عالی ایران

صفحات

 صفحه شروع 147 | صفحه پایان 162

چکیده

 زمینه و هدف پژوهش: آموزش عالی به عنوان بالاترین سطح آموزشی جامعه نقشی اساسی در رشد و توسعه جامعه در ابعاد مختلف ایفا می-کند. پژوهش حاضر بررسی مولفه ها و شاخص های ارتقاء کیفیت پژوهش در نظام آموزش عالی ایران است. روش ها: در این پژوهش از طرح آمیخته اکتشافی استفاده شد و داده ها طی دو مرحله کیفی و کمی جمع آوری شدند. جامعه آماری پژوهش متخصصان و اعضای هییت علمی بودند که با استفاده از نمونه گیری هدفمند تعداد 12 نفر در مرحله کیفی و تعداد 211 نفر از طریق نمونه گیری چند مرحله ای و تصادفی ساده در مرحله کمی انتخاب شندند. یافته ها: طبق نتایج 13 مقوله اصلی, 30 مقوله میانی, 170خرده مقوله ایجاد شده اند. ابعاد و مولفه های ارتقاء کیفیت پژوهش در نظام آموزش عالی ایران شامل؛ نظارت سازمانی, تجهیزات فیزیکی, پژوهشگران متخصص, منابع به روز, اهداف روشن, حمایت سازمانی, کاربردی بودن پژوهش و ارتقاء مراکز آموزشی است و شاخص های ارتقاء پژوهش شامل؛ تربیت پژوهشگر, جلوگیری از سرقت علمی, اصلاح قوانین دانشگاه, رعایت عدالت و توجه به نیازها می باشد. نتیجه گیری: برای اصلاح و بهبود نظام کیفیت پژوهش آموزش عالی, نیاز به بازاندیشی و بازسازی در کارکردها و برنامه های کیفیت آموزش عالی و استفاده از نگرش سیستمی در تحلیل دانشگاهی, با نظر به تعهد و مسیولیت پذیری همه مسیولان می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طالبی، فهیمه، جاهد، حسینعلی، و ساریخانی، ناهید. (1400). مولفه ها و شاخص های ارتقاء کیفیت پژوهش در نظام آموزش عالی ایران. خط مشی گذاری عمومی در مدیریت (رسالت مدیریت دولتی)، 12(41 )، 147-162. SID. https://sid.ir/paper/409835/fa

    Vancouver: کپی

    طالبی فهیمه، جاهد حسینعلی، ساریخانی ناهید. مولفه ها و شاخص های ارتقاء کیفیت پژوهش در نظام آموزش عالی ایران. خط مشی گذاری عمومی در مدیریت (رسالت مدیریت دولتی)[Internet]. 1400؛12(41 ):147-162. Available from: https://sid.ir/paper/409835/fa

    IEEE: کپی

    فهیمه طالبی، حسینعلی جاهد، و ناهید ساریخانی، “مولفه ها و شاخص های ارتقاء کیفیت پژوهش در نظام آموزش عالی ایران،” خط مشی گذاری عمومی در مدیریت (رسالت مدیریت دولتی)، vol. 12، no. 41 ، pp. 147–162، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/409835/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button