مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

557
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

360
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنتز یک الگوی برنامه درسی کارآفرینی در رشته علوم تربیتی مبتنی بر شبکه تارعنکبوتی اکر

صفحات

 صفحه شروع 223 | صفحه پایان 242

چکیده

 مطالعه حاضر با هدف "سنتز یک الگوی برنامه درسی کارآفرینی در رشته علوم تربیتی مبتنی بر شبکه تار عنکبوتی اکر" انجام شده است. دست یابی به یک برنامه درسی مطلوب و حرکت در جهت نیل به دانشگاه های کارآفرین, یکی از راهکارهای اصلی برای حل معضل بیکاری, فقر و اقتصاد به کما رفته کشور است. یکی از کامل ترین الگوهای برنامه درسی, شبکه تارعنکبوتی اکر است؛ که منطق را به عنوان عنصر اصلی و رسالت مرکزی برنامه درسی معرفی کرده است. مطالعه حاضر به روش سنتزپژوهی انجام شده و 183 مقاله (75 مقاله فارسی و 108 مقاله انگلیسی), به فرایند سنتزپژوهی وارد شده اند. پس از دست یابی به عناصر برنامه درسی کارآفرینی منطبق بر ده عنصر مدل اکر, روایی محتوایی عناصر به دست آمده بررسی و الگوی به دست آمده با روش دلفی اعتباربخشی شد و الگوی نهایی طراحی و تدوین گردید. یافته های مطالعه حاضر نشان داد, منطق برنامه درسی کارآفرینی, توسعه روحیه کارآفرینی در دانشگاه ها و جامعه است. ارتقاء شایستگی های کارآفرینی در دانشجویان و تقویت قصد کارآفرینی در آنها از مهمترین اهداف برنامه درسی کارآفرینی است. محتوا بایستی رویکردی منعطف و مبتنی بر نیاز داشته باشد. اختصصاص زمان و مکان مناسب, حمایت از ایده های کارآفرینانه, کار گروهی دانشجویی بر روی پروژه های واقعی کارآفرینی و استفاده از روش های مختلف ارزشیابی از دیگر ضروریات برنامه درسی کارآفرینی هستند. در چنین فرآیندی, دانشجو نقشی فعال داشته و استاد تسهیل کننده یادگیری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باوفا، داوود، دهقانی، مرضیه، جوادی پور، محمد، و محمدکاظمی، رضا. (1400). سنتز یک الگوی برنامه درسی کارآفرینی در رشته علوم تربیتی مبتنی بر شبکه تارعنکبوتی اکر. اندیشه های نوین تربیتی، 17(3 (پیاپی 61) )، 223-242. SID. https://sid.ir/paper/410007/fa

    Vancouver: کپی

    باوفا داوود، دهقانی مرضیه، جوادی پور محمد، محمدکاظمی رضا. سنتز یک الگوی برنامه درسی کارآفرینی در رشته علوم تربیتی مبتنی بر شبکه تارعنکبوتی اکر. اندیشه های نوین تربیتی[Internet]. 1400؛17(3 (پیاپی 61) ):223-242. Available from: https://sid.ir/paper/410007/fa

    IEEE: کپی

    داوود باوفا، مرضیه دهقانی، محمد جوادی پور، و رضا محمدکاظمی، “سنتز یک الگوی برنامه درسی کارآفرینی در رشته علوم تربیتی مبتنی بر شبکه تارعنکبوتی اکر،” اندیشه های نوین تربیتی، vol. 17، no. 3 (پیاپی 61) ، pp. 223–242، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/410007/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button