مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

384
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

608
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش رهبری تحول آفرین و تفکر استراتژیک بر توسعه محصولات جدید

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 88

چکیده

 با شدت یافتن تغییرات فناورانه و کاهش چرخه زندگی محصول شرکت ها با افزایش فشار بر توسعه محصول جدید مواجه شده اند. از این رو سازمان ها نیازمند روش های نوینی برای توسعه محصولات خود هستند تا آنها را در کوران رقابت با رقبای خود در سطح قابل قبولی از موفقیت قرار دهند. پژوهش حاضر به بررسی نقش رهبری تحول آفرین بر توسعه محصولات جدید با توجه به نقش میانجی تفکر استراتژیک پرداخته است. این پژوهش یک مطالعه توصیفی-همبستگی است و جامعه آماری پژوهش از نوع جامعه محدود است که حدود 1100 نفر از مدیران و کارشناسان صنعت فرش کاشان است و نمونه آماری متشکل از 285نفر به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شد. روش گردآوری داده ها میدانی و ابزار اندازه گیری پرسشنامه است. روایی آن با روش محتوا و صوری در حد قابل قبول تایید گردیده است و پایایی ابزار اندازه گیری, از طریق فرمول آلفای کرونباخ (942/0) تایید شده است. تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری نرم افزار لیزرل صورت پذیرفته است. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد که نقش معناداری رهبری تحول آفرین در تفکر استراتژیک و نیز نقش معناداری تفکر استراتژیک در توسعه محصولات جدید تایید شد, اما نقش معناداری رهبری تحول آفرین در توسعه محصولات جدید تایید نشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلیمی، غلامرضا، طهماسبی آقبلاغی، داریوش، و فرمیهنی فراهانی، امیرحسین. (1398). بررسی نقش رهبری تحول آفرین و تفکر استراتژیک بر توسعه محصولات جدید. مطالعات مدیریت راهبردی، 10(39 )، 65-88. SID. https://sid.ir/paper/410029/fa

    Vancouver: کپی

    سلیمی غلامرضا، طهماسبی آقبلاغی داریوش، فرمیهنی فراهانی امیرحسین. بررسی نقش رهبری تحول آفرین و تفکر استراتژیک بر توسعه محصولات جدید. مطالعات مدیریت راهبردی[Internet]. 1398؛10(39 ):65-88. Available from: https://sid.ir/paper/410029/fa

    IEEE: کپی

    غلامرضا سلیمی، داریوش طهماسبی آقبلاغی، و امیرحسین فرمیهنی فراهانی، “بررسی نقش رهبری تحول آفرین و تفکر استراتژیک بر توسعه محصولات جدید،” مطالعات مدیریت راهبردی، vol. 10، no. 39 ، pp. 65–88، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/410029/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button