مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

320
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

590
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اولویت بندی عوامل موثر بر موفقیت خرده فروشی در جوامع چند فرهنگی (مطالعه موردی: فروشگاه های افق کوروش شهر شیراز)

صفحات

 صفحه شروع 121 | صفحه پایان 133

چکیده

 با توجه به گسترش روز افزون نیازهای مشتریان و توسعه صنعت خرده فروشی در سال های اخیر و با توجه به اینکه خرده فروشی یکی از بخش های پویای اقتصاد است, شناخت محرک های افزایش بهره وری و موفقیت بخش خرده فروشی می تواند جزء یکی از مفاهیم مهم در اقتصاد محسوب شود. در همین راستا, هدف این پژوهش شناخت عوامل موثر بر موفقیت خرده فروشی ها در جامعه شیراز به عنوان یک جامعه چند فرهنگی و تعیین اولویت این عوامل با اخذ نظرات گروه های مختلف ذینفع شامل: مشتریان, کارکنان و مدیران خرده فروشی ها و همچنین خبرگان دانشگاهی می باشد. در این پژوهش تعداد 10 عدد از فروشگاه های افق کوروش شهر شیراز به شیوه تصادفی به عنوان جامعه نمونه انتخاب و مورد ارزیابی قرار گرفت و با تعیین مدل تحقیق و با تعیین معیارهای تاثیرگذار در موفقیت خرده فروشی ها, ابتدا با نظر خبرگان دانشگاهی به تعیین وزن اهمیت هر کدام از گروه های پاسخ گو پرداخته شد و سپس با استفاده از روش پرامتی نسبت به تعیین اولویت معیارها اقدام گردید که از میان عوامل مختلف موثر بر موفقیت خرده فروشی ها, عوامل "قیمت" و "کیفیت" بالاترین اولویت و عوامل "خدمات" و "تصویر برند" پایین ترین اولویت را کسب نمودند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    برزگرلو، داریوش، و کاظمی، امیر. (1400). اولویت بندی عوامل موثر بر موفقیت خرده فروشی در جوامع چند فرهنگی (مطالعه موردی: فروشگاه های افق کوروش شهر شیراز). مدیریت بازاریابی، 16(50 )، 121-133. SID. https://sid.ir/paper/410236/fa

    Vancouver: کپی

    برزگرلو داریوش، کاظمی امیر. اولویت بندی عوامل موثر بر موفقیت خرده فروشی در جوامع چند فرهنگی (مطالعه موردی: فروشگاه های افق کوروش شهر شیراز). مدیریت بازاریابی[Internet]. 1400؛16(50 ):121-133. Available from: https://sid.ir/paper/410236/fa

    IEEE: کپی

    داریوش برزگرلو، و امیر کاظمی، “اولویت بندی عوامل موثر بر موفقیت خرده فروشی در جوامع چند فرهنگی (مطالعه موردی: فروشگاه های افق کوروش شهر شیراز)،” مدیریت بازاریابی، vol. 16، no. 50 ، pp. 121–133، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/410236/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button