Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

230
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

439
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل کیفی اثر رسوایی دوپینگ بر بازاریابی در ورزش ایران

صفحات

 صفحه شروع 723 | صفحه پایان 743

چکیده

 عوامل عدیده ای بر رفتار خرید مصرف کنندگان تاثیر می گذارند. از طرفی اعتقاد بر این است که مشاهیر در صورت انتقال تصویر محبوب خود به محصول از طریق صحه گذاری, تاثیری مثبت بر میزان فروش دارند. اما امروزه اخبار زیادی در خصوص رفتارهای طرد کردن در دنیای ورزش شنیده می شود. هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی تاثیر رسوایی دوپینگ بر بازاریابی ورزشی بود. تحلی داده های حاصل از مصاحبه های عمیق در قالب سه مرحله کدگذاری باز, کدگذاری محوری و کدگذاری گزینشی بوده است. در مجموع 297 کد باز از تحلیل هجده مصاحبه به دست آمد. گروه بندی کدهای محوری در هر مورد و مقایسه آنها, نشان داد که می توان تمامی کدهای به دست آمده را در پنج گروه اصلی جای داد: تصویر برند (تصویر برند ورزشکار و محصول تحت تبلیغ وی), استدلال اخلاقی (اتصال اخلاقی, جدایی اخلاقی و توجیه عقلانی-اخلاقی), پیامدهای رفتاری مصرف کننده (بازاریابی دهان به دهان, قصد خرید و وفاداری به برند), تغییر نگرش (تغییر نگرش به ورزشکار و برند), احساسات اخلاقی (ارزیابی اخلاقی, تحقیر, خشم, انزجار و همدردی).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    منوچهری، جاسم، و حمیدی، مهرزاد. (1400). طراحی مدل کیفی اثر رسوایی دوپینگ بر بازاریابی در ورزش ایران. مدیریت ورزشی (حرکت)، 13(3 )، 723-743. SID. https://sid.ir/paper/410451/fa

    Vancouver: کپی

    منوچهری جاسم، حمیدی مهرزاد. طراحی مدل کیفی اثر رسوایی دوپینگ بر بازاریابی در ورزش ایران. مدیریت ورزشی (حرکت)[Internet]. 1400؛13(3 ):723-743. Available from: https://sid.ir/paper/410451/fa

    IEEE: کپی

    جاسم منوچهری، و مهرزاد حمیدی، “طراحی مدل کیفی اثر رسوایی دوپینگ بر بازاریابی در ورزش ایران،” مدیریت ورزشی (حرکت)، vol. 13، no. 3 ، pp. 723–743، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/410451/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا