مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

240
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

564
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدلی برای اندازه گیری سبک های تصمیم گیری خرید مصرف کنندگان: مطالعه پوشاک ورزشی

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 117

چکیده

 این مطالعه با هدف ارایه یک مدل اندازه گیری برای تعیین سبک های تصمیم گیری خرید مصرف کنندگان پوشاک ورزشی انجام گرفت. روش پژوهش از نوع توصیفی پیمایشی است. داده های مربوط به 508 نفر از مشتریان پوشاک ورزشی در شهر تهران با پرسشنامه ای برخاسته از مطالعه ای کیفی شامل 69 گویه برای ارزیابی 19 سبک تصمیم گیری خرید جمع آوری و با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی مرتبه دوم تحلیل شد. مدل تحلیل عاملی اولیه آزمون شد. با توجه به معنادار نبودن بار عاملی برخی گویه ها و سبک های تصمیم گیری, مدل اولیه اصلاح و مجددا آزمون شد که به تایید 16 سبک و 56 گویه منجر شد. در ادامه با استفاده از آزمون های مربوط به پایایی ترکیبی, روایی واگرا و همگرا به تایید 15 سبک و 53 گویه منجر شد. این سبک ها عبارت اند از: دسترسی راحت, کیفیت گرایی, لذت گرایی, حساس به قیمت (گران, بهینه), اطمینان طلبی, تنوع گرایی, احترام گرایی, مدگرایی, برندگرایی (وفادار و توجه به برند), حس گرایی, لوکس گرایی, جست وجوگر و تاثیرپذیری. به طور کلی نتایج حاکی از تنوع و تعدد سبک های خرید مصرف کنندگان ورزشی نسبت به مصرف کنندگان سایر محصولات بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فلاحتی، مهدی، الهی، علیرضا، و اکبری یزدی، حسین. (1400). ارائه مدلی برای اندازه گیری سبک های تصمیم گیری خرید مصرف کنندگان: مطالعه پوشاک ورزشی. مدیریت ورزشی (حرکت)، 13(1 )، 99-117. SID. https://sid.ir/paper/410468/fa

    Vancouver: کپی

    فلاحتی مهدی، الهی علیرضا، اکبری یزدی حسین. ارائه مدلی برای اندازه گیری سبک های تصمیم گیری خرید مصرف کنندگان: مطالعه پوشاک ورزشی. مدیریت ورزشی (حرکت)[Internet]. 1400؛13(1 ):99-117. Available from: https://sid.ir/paper/410468/fa

    IEEE: کپی

    مهدی فلاحتی، علیرضا الهی، و حسین اکبری یزدی، “ارائه مدلی برای اندازه گیری سبک های تصمیم گیری خرید مصرف کنندگان: مطالعه پوشاک ورزشی،” مدیریت ورزشی (حرکت)، vol. 13، no. 1 ، pp. 99–117، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/410468/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button