مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

283
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

535
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازاریابی کارآفرینانه دانشگاهی: توسعه مدل با رویکرد آمیخته

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 63

چکیده

 امروزه ایجاد تغییرات متعدد در فضای جهانی, تاثیرات قابل ملاحظه ای بر موسسات آموزش عالی داشته, به نحوی که آن ها را به تجدید نظر در استراتژی های کلی شان سوق داده است. هدف تحقیق حاضر توسعه مقیاس بازاریابی کارآفرینانه دانشگاهی با رویکرد آمیخته بوده است. نمونه بخش کیفی شامل 12 مدیری بوده که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند و بر اساس اصل اشباع انتخاب شدند و در بخش کمی, جامعه آماری تحقیق حاضر مدیران بخش های مختلف دانشگاه و واحدها یعنی روسا, معاونین, مدیران بخش پژوهشی, پارک علم و فناوری و اداره کارافرینی بوده اند. نمونه آماری 431 نفر بوده که با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله در کل ایران توزیع گردید. برای تجزیه و تحلیل بخش کیفی از مصاحبه عمیق, تکنیک تحلیل محتوا و نرم افزار MAXQDA و در بخش کمی از روایی خبرگان (CVR), تحلیل عامل اکتشافی, تکنیک دیمتل و نرم افزار متلب جهت تعیین روابط درونی بین مولفه ها و نرم افزار معادلات ساختاری آموس برای آزمون فرضیه ها استفاده شد. نتایج نشان داد که بازاریابی کارآفرینانه دانشگاهی دارای هفت بعد؛ فرآیندهای دانشگاهی, شبکه سازی, تبلیغات, مشتری گرایی, شایستگی کارکنان, فرصت گرایی و امکانات می باشد. نتایج بخش کمی نشان داد که مولفه های امکانات, شایستگی کارکنان و فرآیندهای دانشگاهی جنبه علت داشته و مولفه های تبلیغات, شبکه سازی, مشتری گرایی و فرصت گرایی جنبه معلول داشته و از تاثیرپذیری بالاتری برخوردارند. نتایج بدست آمده نشان داد که بازاریابی کارآفرینانه دانشگاه روشی جدید و کاربردی برای بازاریابی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بوده که از آن می توان در جهت رقابت پذیری و بقاء در شرایط رقابتی امروزه صنعت آموزش, بهره برد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خزایی کوهپر، مصطفی، تقی پوریان، محمدجواد، علی خانی، رضیه، و کیاکجوری، داوود. (1400). بازاریابی کارآفرینانه دانشگاهی: توسعه مدل با رویکرد آمیخته. مدیریت بازاریابی، 16(50 )، 43-63. SID. https://sid.ir/paper/410512/fa

    Vancouver: کپی

    خزایی کوهپر مصطفی، تقی پوریان محمدجواد، علی خانی رضیه، کیاکجوری داوود. بازاریابی کارآفرینانه دانشگاهی: توسعه مدل با رویکرد آمیخته. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1400؛16(50 ):43-63. Available from: https://sid.ir/paper/410512/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی خزایی کوهپر، محمدجواد تقی پوریان، رضیه علی خانی، و داوود کیاکجوری، “بازاریابی کارآفرینانه دانشگاهی: توسعه مدل با رویکرد آمیخته،” مدیریت بازاریابی، vol. 16، no. 50 ، pp. 43–63، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/410512/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button