مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

357
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

508
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر مسئولیت اجتماعی باشگاه بر رفتار حمایتی از برند با نقش میانجی نگرش و احساسات اخلاقی مثبت هواداران

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 95

چکیده

 امروزه مسیولیت اجتماعی به سازمان خاصی محدود نمی شود و باشگاه ها و تیم های ورزشی نیز شکل های مختلفی از مسیولیت های اجتماعی را در اهداف خود قرار داده و درگیر اجرای آن ها شده اند. هدف از پژوهش حاضر تاثیر مسیولیت اجتماعی باشگاه بر رفتار حمایتی از برند با نقش میانجی نگرش و احساسات اخلاقی مثبت هواداران می باشد. تحقیق حاضر از نظر هدف یک تحقیق کاربردی و به لحاظ راهبردی کمی و به حیث مسیر اجرا همبستگی, به لحاظ گردآوری داده ها میدانی و از نظر زمان آینده نگر می باشد. در پژوهش حاضر باشگاه پرسپولیس به عنوان باشگاه مورد مطالعه انتخاب گردید و جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه ی هواداران باشگاه پرسپولیس تشکیل دادند. تعداد 270 نفر به عنوان نمونه پژوهش انتخاب گردیدند و از روش نمونه گیری در دسترس و به صورت داوطلبانه انتخاب شدند. با توجه به اهداف پژوهش ابزارهای مناسب برای این پژوهش پرسش نامه در نظر گرفته شد؛ بدین منظور به جهت ارزیابی مسیولیت اجتماعی از پرسش نامه (گالبریث, 2010), رفتارهای حمایتی از برند از پرسش نامه (ژی و همکاران, 2019) و برای اندازه گیری متغیرهای میانجی نگرش احساسات اخلاقی مثبت از پرسش نامه (ژی و همکاران, 2019) استفاده شد. تحلیل عاملی تاییدی و بررسی اثرات و نقش میانجی تحقیق در سطح خطاء 5% و با استفاده از نرم افزارهای 25 SPSS و Smart PLS 3. 2. 9 تجزیه و تحلیل گردید. نتایج بدست آمده نشان داد که مسیولیت اجتماعی بر رفتارهای حمایتی از برند, نگرش هوادار و احساسات اخلاقی آن ها اثرگذار بوده است, همچنین نگرش و احساسات اخلاقی هواداران بر رفتارهای حمایتی از برند تاثیرگذار بوده و در نهایت نقش میانجی نگرش و احساسات اخلاقی مثبت هواداران در رابطه با تاثیر مسیولیت اجتماعی بر رفتارهای حمایتی مورد تایید قرار گرفت. از این رو, به مدیریت تیم های ورزشی توصیه می شود علایق هواداران در مسایل و موضوع های اجتماعی را در نظر داشته باشند و طرح های مختلف مسیولیت اجتماعی را در برنامه های بلندمدت خود قرار دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زمانی دادانه، شاهو، اسمعیلی، محمدرضا، و زارعی، علی. (1400). تاثیر مسئولیت اجتماعی باشگاه بر رفتار حمایتی از برند با نقش میانجی نگرش و احساسات اخلاقی مثبت هواداران. مدیریت بازاریابی، 16(50 )، 79-95. SID. https://sid.ir/paper/410514/fa

    Vancouver: کپی

    زمانی دادانه شاهو، اسمعیلی محمدرضا، زارعی علی. تاثیر مسئولیت اجتماعی باشگاه بر رفتار حمایتی از برند با نقش میانجی نگرش و احساسات اخلاقی مثبت هواداران. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1400؛16(50 ):79-95. Available from: https://sid.ir/paper/410514/fa

    IEEE: کپی

    شاهو زمانی دادانه، محمدرضا اسمعیلی، و علی زارعی، “تاثیر مسئولیت اجتماعی باشگاه بر رفتار حمایتی از برند با نقش میانجی نگرش و احساسات اخلاقی مثبت هواداران،” مدیریت بازاریابی، vol. 16، no. 50 ، pp. 79–95، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/410514/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button