مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

413
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

670
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل ارتباطی شبکه های اجتماعی، سواد رسانه ای، سرمایه اجتماعی و هویت اجتماعی دست اندرکاران برنامه های ورزشی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران

صفحات

 صفحه شروع 147 | صفحه پایان 160

چکیده

 هدف از این تحقیق بررسی مدل ارتباطی شبکه های اجتماعی, سواد رسانه ای و سرمایه اجتماعی با هویت اجتماعی دست اندرکاران برنامه های ورزشی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بود. روش تحقیق کاربردی, راهبردی, کمی و همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش تمامی دست اندرکاران برنامه های ورزشی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بودند و به منظور برآورد حجم نمونه از نرم افزارSPSS Sample Power استفاده شد که با مدنظر قرار دادن حداکثر متغیر مستقل اثرگذار بر متغیرهای وابسته درگیر در مدل های رگرسیونی پژوهش و درصد خطای 05/0, توان بالاتر از 80/0 و حجم اثر 05/0, حجم نمونه براساس جامعه350 نفری حدود تعداد 324 نفر برآورد شد که به صورت در دسترس انتخاب شدند. گردآوری داده ها به صورت میدانی با کمک پرسشنامه های محقق ساخته شبکه اجتماعی, پرسشنامه سرمایه اجتماعی فورسل و همکاران (2018), پرسشنامه سواد رسانه ای سیمونز و همکاران (2017) و پرسشنامه هویت اجتماعی صفاری نیا و روشن (1390) صورت گرفت. تحلیل داده ها نیز با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری و در سطح خطای 5 درصد با استفاده از نرم افزارSPSS نسخه 23 و Smart PLS نسخه 6/2/3 انجام گرفت. یافته ها نشان داد که مدل دارای برازش لازم است, یعنی شبکه های اجتماعی و سرمایه اجتماعی از طریق سواد رسانه ای بر هویت اجتماعی دست اندرکاران برنامه های ورزشی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران اثر معنااری داشته اند. همچنین پیشنهاد می شود مطالعه ای مشابه روی دست اندرکاران سایر رسانه های ورزشی از جمله خبرگزاری های ورزشی و مسیولان وبلاگ های ورزشی صورت گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زکایی، حسین، سجادی هزاره، سیدحمید، تجاری، فرشاد، و امیرتاش، عبدالرضا. (1400). مدل ارتباطی شبکه های اجتماعی, سواد رسانه ای, سرمایه اجتماعی و هویت اجتماعی دست اندرکاران برنامه های ورزشی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، 13(1 )، 147-160. SID. https://sid.ir/paper/411075/fa

    Vancouver: کپی

    زکایی حسین، سجادی هزاره سیدحمید، تجاری فرشاد، امیرتاش عبدالرضا. مدل ارتباطی شبکه های اجتماعی, سواد رسانه ای, سرمایه اجتماعی و هویت اجتماعی دست اندرکاران برنامه های ورزشی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش[Internet]. 1400؛13(1 ):147-160. Available from: https://sid.ir/paper/411075/fa

    IEEE: کپی

    حسین زکایی، سیدحمید سجادی هزاره، فرشاد تجاری، و عبدالرضا امیرتاش، “مدل ارتباطی شبکه های اجتماعی, سواد رسانه ای, سرمایه اجتماعی و هویت اجتماعی دست اندرکاران برنامه های ورزشی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران،” پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، vol. 13، no. 1 ، pp. 147–160، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/411075/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button