مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

609
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

630
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و آزمون الگویی از اثر خودباوری تحصیلی و هیجانات تحصیلی بر عملکرد تحصیلی با در نظر گرفتن نقش واسطه ای انگیزش تحصیلی در دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 36

چکیده

 هدف از انجام پژوهش حاضر طراحی و آزمون الگویی از اثر خودباوری تحصیلی و هیجانات تحصیلی بر عملکرد تحصیلی با در نظر گرفتن نقش واسطه ای انگیزش تحصیلی در دانشجویانبود. در این مطالعه توصیفی-همبستگی, جامعه آماری را کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در سال تحصیلی 98-1397 تشکیل دادند که به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای تعداد 210 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ارزیابی مدل پیشنهادی با استفاده از روش تحلیل مسیر انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان داد رابطه های مستقیم خودباوری تحصیلی به عملکرد تحصیلی (0. 169=β , p<0. 01)؛ خودباوری تحصیلی با انگیزش تحصیلی (0. 145=β , p<0. 05)؛ هیجانات مثبت تحصیلی با انگیزش تحصیلی (0. 139-=β , p<0. 05)؛ هیجانات منفی تحصیلی به عملکرد تحصیلی (0. 462-=β , p<0. 01)؛ هیجانات منفی تحصیلی به انگیزش تحصیلی (0. 413-=β , p<0. 01) و انگیزش تحصیلی با عملکرد تحصیلی (0. 169-=β , p<0. 01) معنادار شدند, اما رابطه هیجانات مثبت تحصیلی با عملکرد تحصیلی (0. 096=β , p0. 05) معنادار نشد. همچنین, رابطه غیرمستقیم خودباوری تحصیلی با عملکرد تحصیلی با نقش واسطه ای انگیزش تحصیلی(0. 002=β , p<0. 05), رابطه غیرمستقیم هیجانات مثبت تحصیلی با عملکرد تحصیلی با نقش واسطه ای انگیزش تحصیلی (0. 002=β , p<0. 05) و رابطه غیرمستقیم هیجانات منفی تحصیلی با عملکرد تحصیلی با نقش واسطه ای انگیزش تحصیلی(0. 002-=β , p<0. 05) معنادار شدند. بر اساس نتایج این پژوهش, الگوی پیشنهادی از برازش مطلوبی برخوردار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهری، لاله، بختیارپور، سعید، افتخارسعادی، زهرا، و همایی، رضوان. (1399). طراحی و آزمون الگویی از اثر خودباوری تحصیلی و هیجانات تحصیلی بر عملکرد تحصیلی با در نظر گرفتن نقش واسطه ای انگیزش تحصیلی در دانشجویان. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 13(49 )، 13-36. SID. https://sid.ir/paper/411156/fa

    Vancouver: کپی

    مهری لاله، بختیارپور سعید، افتخارسعادی زهرا، همایی رضوان. طراحی و آزمون الگویی از اثر خودباوری تحصیلی و هیجانات تحصیلی بر عملکرد تحصیلی با در نظر گرفتن نقش واسطه ای انگیزش تحصیلی در دانشجویان. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1399؛13(49 ):13-36. Available from: https://sid.ir/paper/411156/fa

    IEEE: کپی

    لاله مهری، سعید بختیارپور، زهرا افتخارسعادی، و رضوان همایی، “طراحی و آزمون الگویی از اثر خودباوری تحصیلی و هیجانات تحصیلی بر عملکرد تحصیلی با در نظر گرفتن نقش واسطه ای انگیزش تحصیلی در دانشجویان،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 13، no. 49 ، pp. 13–36، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/411156/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button