مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

222
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

503
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

از رویا تا واقعیت؛ مطالعه ای انتقادی از پیامدهای مشارکت جوانان در شرکت های بازاریابی شبکه ای

صفحات

 صفحه شروع 247 | صفحه پایان 266

چکیده

 فروش شبکه ای از دو دهه قبل در ایران آغاز شد. هرچند این نوع تجارت از همان ابتدا مسایل فراوانی را برای کشور به وجود آورده بود و از فعالیت آنان جلوگیری شد, اما بااین حال در سال های اخیر به شیوه های جدیدی ادامه فعالیت می دهد. پژوهش حاضر با استفاده از رویکرد کیفی و بهره مندی از روش مردم نگاری انتقادی تدوین شده است. در این روش, از رویکرد پنجگانه کارسپیکن بهره گرفته شده و سعی گردیده است با استفاده از مشاهده مشارکتی پنهان و همچنین مصاحبه های عمیق از تجربه افراد از حضور در شرکت های بازاریابی شبکه ای, پیامدهای مشارکت جوانان در این شبکه ها مورد واکاوی و بررسی قرار گیرد. در طول پژوهش نیز سعی شد قابلیت اعتماد و اتکاپذیری پژوهش حفظ شود. همچنین ملاحظات بازاندیشانه نیز به کار گرفته شدند. یافته ها در قالب مفاهیم و مقولاتی چون سود و هزینه نامتوازن, حذف دو سویه سیستمی, تردیدهای فراخود, خلق فاصله با جامعه, آوار آرزوها, دغدغه های فرساینده, فرسایش امید و آرزو, آسیب پذیری عاطفی اعضا, کاریکاتوری بودن بازاریابی شبکه ای و. . . استخراج شدند. یافته ها در نهایت مورد بحث قرار گرفتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    روحانی، علی، و حاجی حیدری، سهیلا. (1398). از رویا تا واقعیت؛ مطالعه ای انتقادی از پیامدهای مشارکت جوانان در شرکت های بازاریابی شبکه ای. مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، 18(46 )، 247-266. SID. https://sid.ir/paper/411247/fa

    Vancouver: کپی

    روحانی علی، حاجی حیدری سهیلا. از رویا تا واقعیت؛ مطالعه ای انتقادی از پیامدهای مشارکت جوانان در شرکت های بازاریابی شبکه ای. مطالعات راهبردی ورزش و جوانان[Internet]. 1398؛18(46 ):247-266. Available from: https://sid.ir/paper/411247/fa

    IEEE: کپی

    علی روحانی، و سهیلا حاجی حیدری، “از رویا تا واقعیت؛ مطالعه ای انتقادی از پیامدهای مشارکت جوانان در شرکت های بازاریابی شبکه ای،” مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، vol. 18، no. 46 ، pp. 247–266، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/411247/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا