مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

630
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

689
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط مدل سبک زندگی، سواد رسانه ای و هویت اجتماعی در سازمان های ورزشی کشور

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 40

چکیده

 هدف اصلی تحقیق حاضر, طراحی مدل تاثیر سبک زندگی و سواد رسانه ای بر هویت اجتماعی در سازمان های ورزشی کشور است. 384 نفر از کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان کل کشور با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای به صورت داوطلبانه در تحقیق شرکت نمودند و از پرسشنامه های «هویت اجتماعی» صفاری نیا (1390) دارای 20 گزاره, پرسشنامه «سواد رسانه ای» فلسفی(1393) شامل 22 سوال و نیز پرسشنامه «سبک زندگی» (QSL) لعلی و همکاران (1391) شامل 70 سوال استفاده شد. روایی پرسشنامه ها با استفاده ازروایی صوری و نظرات 10 تن از متخصصان و ضریب پایایی با استفاده از روش آلفای کرونباخ مطلوب و بیش از 70/0 گزارش شد. در بخش تجزیه و تحلیل یافته ها, از آزمون کلموگروف-اسمیرنف جهت بررسی نرمال بودن توزیع یافته ها و از روش تحلیل مسیر و مدل معادلات ساختاری برای تحلیل داده ها استفاده گردید. نتایج نشان داد مدل تحقیق از برازش کافی برخوردار است میزان(09/0= RMSEA) و همچنین شاخص های برازش مقدار GFI, CFI و NFI به ترتیب برابر با 85/0, 89/0 و 88/0 به دست آمد. علاه بر آن, بین سبک زندگی با هویت اجتماعی ارتباط معنی دار و مستقیم (74/2 = t و21/0=R), بین سواد رسانه ای با هویت اجتماعی معنی دار و مستقیم (22/5 = t و444/0=R) و نیز بین سبک زندگی و سواد رسانه ای معنی دار و مستقیم (22/5= t و44/0=R) وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباسی مقدم، حمیدرضا، اسمعیلی، محمدرضا، و زرگر، طیبه السادات. (1400). ارتباط مدل سبک زندگی, سواد رسانه ای و هویت اجتماعی در سازمان های ورزشی کشور. مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، 20(52 )، 29-40. SID. https://sid.ir/paper/411253/fa

    Vancouver: کپی

    عباسی مقدم حمیدرضا، اسمعیلی محمدرضا، زرگر طیبه السادات. ارتباط مدل سبک زندگی, سواد رسانه ای و هویت اجتماعی در سازمان های ورزشی کشور. مطالعات راهبردی ورزش و جوانان[Internet]. 1400؛20(52 ):29-40. Available from: https://sid.ir/paper/411253/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا عباسی مقدم، محمدرضا اسمعیلی، و طیبه السادات زرگر، “ارتباط مدل سبک زندگی, سواد رسانه ای و هویت اجتماعی در سازمان های ورزشی کشور،” مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، vol. 20، no. 52 ، pp. 29–40، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/411253/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button