مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

497
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

664
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر استفاده از فناوری واقعیت مجازی بر قصد رفتاری مصرف کننده در صنعت مسکن

صفحات

 صفحه شروع 3 | صفحه پایان 22

چکیده

 امروزه فناوری واقعیت مجازی به عنوان ابزاری نوین, توسط سازمانهای مختلف به کار گرفته شده و تحقیقات فراوانی نیز در خصوص چگونگی تاثیر آن بر رفتار مصرفکنندگان, انجام شده است. اما علیرغم مطالعات گسترده, در ایران و به ویژه در صنعت مسکن, تاکنون پژوهشی در این حوزه مشاهده نشده است و شکاف تحقیقاتی و عملی وجود دارد. از طرفی, با توجه به اپیدمی جهانی کرونا که تکرارشدنی هم به نظر میرسد, نیاز به توسعه بسترهای آنلاین و ابزارهایی در این حوزه, بیش از پیش احساس میشود. لذا با توجه به اهمیت موضوع, پژوهش حاضر برای اولین بار به بررسی تاثیر استفاده از فناوری واقعیت مجازی بر قصد رفتاری مصرفکننده پرداخته است. هدف پژوهش, تعیین رابطه عوامل اثرگذار بر حس حضور هنگام استفاده از فناوری واقعیت مجازی با قصد تبلیغات و قصد حمایت مصرفکننده, با نقش میانجی تجربه خرید و تغییر در ارزش درک شده در صنعت مسکن است. این پژوهش از نظر هدف, کاربردی و به لحاظ روش, توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش, شامل تمامی خریداران مسکن در شهر تهران است که از سایت و اپلیکیشن مسکن مجازی استفاده کردهاند. برای انتخاب نمونه از روش نمونهگیری دردسترس استفاده شد و گردآوری داده ها توسط پرسشنامه انجام گرفت. جهت تجزیهوتحلیل داده ها, از روش مدل معادلات ساختاری با نرمافزار Amos استفاده شد. یافته ها نشان داد بین احساسات و حس حضور با واقعیت مجازی, و بین حس حضور و تجربه خرید, رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. تجربه خرید بر تغییر در ارزش درک شده, و همچنین ارزش درک شده با قصد تبلیغات شفاهی و قصد حمایت, تاثیر مثبت و معنادار دارد. نقش میانجی تجربه خرید, در رابطه بین حس حضور و تغییر در ارزش درک شده و نیز نقش میانجی تغییر در ارزش درک شده در رابطه بین تجربه خرید با قصد تبلیغات شفاهی و قصد حمایت تایید شد. با توجه به جدید بودن فناوری واقعیت مجازی در ایران و به ویژه در زمینه بازار مسکن, نتایج حاصل از این پژوهش میتواند راهگشایی در زمینه استفاده از این فناوری نوین در حوزه بازاریابی باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهپور، علیرضا، و اکبری، مهسا. (1400). تاثیر استفاده از فناوری واقعیت مجازی بر قصد رفتاری مصرف کننده در صنعت مسکن. توسعه تکنولوژی صنعتی، 19(44 )، 3-22. SID. https://sid.ir/paper/411480/fa

    Vancouver: کپی

    مهپور علیرضا، اکبری مهسا. تاثیر استفاده از فناوری واقعیت مجازی بر قصد رفتاری مصرف کننده در صنعت مسکن. توسعه تکنولوژی صنعتی[Internet]. 1400؛19(44 ):3-22. Available from: https://sid.ir/paper/411480/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا مهپور، و مهسا اکبری، “تاثیر استفاده از فناوری واقعیت مجازی بر قصد رفتاری مصرف کننده در صنعت مسکن،” توسعه تکنولوژی صنعتی، vol. 19، no. 44 ، pp. 3–22، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/411480/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button