مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

378
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

614
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل ساختاری تاثیر تبلیغات رسانه ای بر سبک زندگی ورزش-محور با تبیین نقش میانجی گری بازهویت مدیریت بدن (از دیدگاه کارکنان نیروی انتظامی شهر تهران)

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 27

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, ارایه مدل ساختاری تاثیر تبلیغات رسانه ای بر سبک زندگی ورزش-محور با تبیین نقش میانجی گری بازهویت مدیریت بدن در بین کارکنان نیروی انتظامی شهر تهران در سال 1398-1399 بوده است. روش پژوهش حاضر, همبستگی و مبتنی بر مدل معادلات ساختاری بوده است. 400 نفر از کارکنان نیروی انتظامی شهر تهران با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. شیوه گردآوری داده ها, میدانی و با استفاده از ابزار پرسشنامه بود. داده ها با کمک نرم افزار spss25 و AMOS24 بررسی شدند. یافته های تحقیق نشان داد اثر مستقیم و استاندارد شده تبلیغ رسانه ای (017/0p=, 49/0=β ) بر روی باز هویت بدن معنادار است. همچنین اثر مستقیم و استانداردشده باز هویت بدن (012/0p=, 37/0=β ) و تبلیغ رسانه ای (00/0p=, 61/0=β ) بر سبک زندگی ورزش-محور معنادار است. اثر مستقیم تاهل و تحصیلات بر سبک زندگی ورزش محور به ترتیب 11/0 و 26/0 به دست آمد که رابطه معناداری را نشان داد, اما رابطه سن و سبک زندگی ورزش-محور معنادار نبود (p>0. 05). همچنین براساس نتایج به دست آمده به این نتیجه رسیدیم که سبک زندگی ورزش-محور می تواند از طریق باز هویت بدن از تبلیغ رسانه ای اثرپذیر باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جهانگیری، علیرضا، قدیمی، بهرام، نوابخش، مهرداد، ظهرابی، چنور، و عبدی نعمت آباد، سهیلا. (1400). ارائه مدل ساختاری تاثیر تبلیغات رسانه ای بر سبک زندگی ورزش-محور با تبیین نقش میانجی گری بازهویت مدیریت بدن (از دیدگاه کارکنان نیروی انتظامی شهر تهران). مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، 20(52 )، 9-27. SID. https://sid.ir/paper/411534/fa

    Vancouver: کپی

    جهانگیری علیرضا، قدیمی بهرام، نوابخش مهرداد، ظهرابی چنور، عبدی نعمت آباد سهیلا. ارائه مدل ساختاری تاثیر تبلیغات رسانه ای بر سبک زندگی ورزش-محور با تبیین نقش میانجی گری بازهویت مدیریت بدن (از دیدگاه کارکنان نیروی انتظامی شهر تهران). مطالعات راهبردی ورزش و جوانان[Internet]. 1400؛20(52 ):9-27. Available from: https://sid.ir/paper/411534/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا جهانگیری، بهرام قدیمی، مهرداد نوابخش، چنور ظهرابی، و سهیلا عبدی نعمت آباد، “ارائه مدل ساختاری تاثیر تبلیغات رسانه ای بر سبک زندگی ورزش-محور با تبیین نقش میانجی گری بازهویت مدیریت بدن (از دیدگاه کارکنان نیروی انتظامی شهر تهران)،” مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، vol. 20، no. 52 ، pp. 9–27، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/411534/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button