مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

486
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

571
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه چارچوب بلیت فروشی رویدادهای بزرگ ورزشی در ایران

صفحات

 صفحه شروع 169 | صفحه پایان 187

چکیده

 تحقیق حاضر به منظور ارایه چارچوب بلیت فروشی رویدادهای بزرگ ورزشی در ایران انجام گرفت. روش تحقیق حاضر از نوع نظریه داده بنیاد (گراندد تیوری) است که در قالب مصاحبه و تحلیل محتوایی و ساختاری مصاحبه ها با روش اشتراوس و کوربین انجام شد. به منظور گردآوری اطلاعات, افراد متخصص و خبره, مسئولان کمیته بازاریابی فدراسیون های ورزشی, مسیولان کمیته بازاریابی باشگاه های ورزشی, متخصصان امر بلیت فروشی, اساتید دانشگاه ها و افراد متخصص به تعداد 11 نفر به صورت هدفمند و به شیوه قضاوتی به عنوان نمونه انتخاب شدند و مصاحبه ها تا زمان رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت. بر پایه مولفه های مدل پارادایمی 8 عامل در شرایط علی, 4 عامل در شرایط زمینه ای و بسترساز, 7 عامل در شرایط مداخله گر و 8 عامل راهبردی شناسایی شدند. در نهایت آشکار گردید که داشتن چارچوب بلیت فروشی در رویدادهای بزرگ ورزشی, پیامدهایی مقطعی(کسب درآمد و کسب سودآوری) و پیامدهایی بلندمدت(ایجاد تقاضای اجتماعی و افزایش تعداد تماشاگران, جذب بیشتر حامیان مالی و امنیت درآمد) به دنبال خواهد داشت. بر اساس مدل پارادایمی پژوهش می توان از طریق فرهنگ سازی, برون سپاری, استراتژی فروش, بهره گیری از خدمات مشاوره, قیمت گذاری, توانمند سازی نیروی انسانی, اقدامات بازاریابی و شفاف سازی در مسیر ارایه چارچوب بلیت فروشی در رویدادهای بزرگ ورزشی به سودآوری زیادی دست یافت و درآمد بیشتری را کسب کرد. در بلندمدت نیز شاهد ایجاد تقاضای اجتماعی, امنیت رویداد و افزایش تعداد تماشاگران خواهیم بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زکی زاده، لیلا، صفانیا، علی محمد، نیک بخش، رضا، نقش بندی، سیدصلاح الدین، و باقریان فرح آبادی، محسن. (1400). ارائه چارچوب بلیت فروشی رویدادهای بزرگ ورزشی در ایران. مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، 20(52 )، 169-187. SID. https://sid.ir/paper/411948/fa

    Vancouver: کپی

    زکی زاده لیلا، صفانیا علی محمد، نیک بخش رضا، نقش بندی سیدصلاح الدین، باقریان فرح آبادی محسن. ارائه چارچوب بلیت فروشی رویدادهای بزرگ ورزشی در ایران. مطالعات راهبردی ورزش و جوانان[Internet]. 1400؛20(52 ):169-187. Available from: https://sid.ir/paper/411948/fa

    IEEE: کپی

    لیلا زکی زاده، علی محمد صفانیا، رضا نیک بخش، سیدصلاح الدین نقش بندی، و محسن باقریان فرح آبادی، “ارائه چارچوب بلیت فروشی رویدادهای بزرگ ورزشی در ایران،” مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، vol. 20، no. 52 ، pp. 169–187، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/411948/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button