مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

208
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

483
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی جایگاه مولفه های تربیت جهادی در کتاب های درسی دوره متوسطه اول

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 68

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی جایگاه مولفه های تربیت جهادی در کتاب های درسی دوره متوسطه اول بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه 42 عنوان کتاب دوره متوسطه اول در سال تحصیلی 99-1398 می باشد. به علت گستردگی حجم و تحلیل محتوای مطالب, سه کتاب فارسی و سه کتاب پیام های آسمان و سه کتاب مطالعات اجتماعی دوره ی متوسطه به عنوان نمونه جهت تحلیل محتوا انتخاب شدند. روش پژوهش تحلیل محتوا با روش آنتروپی شانون بود که واحد تحلیل نیز کل صفحات(متن, پرسش ها, فعالیت ها و تصاویر) است. ابزارهای این پژوهش فرم تحلیل محتوا, شامل دو بعد فردی و اجتماعی برای تربیت جهادی می باشد. بر اساس یافته ها بالاترین ضریب اهمیت ((95%) در کتب مطالعات اجتماعی مربوط به مولفه ی "وظیفه شناسی"در بعد فردی و کمترین ضریب اهمیت(صفر) در هر سه کتاب مربوط به مولفه ی "روح امید در جامعه "در بعد اجتماعی می باشد. ارزیابی میزان توجه به مولفه های تربیت جهادی نشان داد که در محتوای کتابهای فارسی, پیام های آسمانی و مطالعات اجتماعی دوره متوسطه اول به مولفه های تربیت جهادی توجه نسبتا خوبی شده ولی توجهی متعادل و جامعی به مولفه های تربیت جهادی در محتوای کتاب ها نشده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شرفی، محمود، محمودی، سیروس، و پورخواجه، مائده. (1399). بررسی جایگاه مولفه های تربیت جهادی در کتاب های درسی دوره متوسطه اول. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 5(2 (15 پیاپی) )، 31-68. SID. https://sid.ir/paper/412089/fa

    Vancouver: کپی

    شرفی محمود، محمودی سیروس، پورخواجه مائده. بررسی جایگاه مولفه های تربیت جهادی در کتاب های درسی دوره متوسطه اول. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی[Internet]. 1399؛5(2 (15 پیاپی) ):31-68. Available from: https://sid.ir/paper/412089/fa

    IEEE: کپی

    محمود شرفی، سیروس محمودی، و مائده پورخواجه، “بررسی جایگاه مولفه های تربیت جهادی در کتاب های درسی دوره متوسطه اول،” مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، vol. 5، no. 2 (15 پیاپی) ، pp. 31–68، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/412089/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button