مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,032
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

851
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی مطلوب برنامه درسی تربیت دینی در دوره پیش دبستانی

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 30

چکیده

 هدف هدف اصلی تحقیق حاضر, طراحی الگوی مطلوب برنامه درسی تربیت دینی در دوره پیش دبستانی بوده است. روش پژوهش حاضر از نظر هدف, کاربردی است که به روش کیفی و با استفاده از سنتزپژوهی انجام گرفته است. جامعه ی آماری را کلیه پژوهش های داخل کشور مرتبط با موضوع در فاصله زمانی 1379 تا 1399 و 1999 تا 2019 تشکیل می دهد که از بین آنها 49 پژوهش (38 مورد داخلی و 11 مورد خارجی) به عنوان نمونه به شیوه ی هدفمند انتخاب و با استفاده از الگوی شش مرحله ای روبرتس مورد بررسی قرار گرفتند. یافته ها یافته مهم تحقیق, ارایه الگوی پیشنهادی برنامه درسی تربیت دینی برای دوره پیش دبستانی است که متشکل از عناصر دهگانه مبتنی بر رویکرد اکر می باشد. نتیجه گیری در تربیت دینی کودکان پیش دبستانی, باید با رویکردی کل نگری, همه ابعاد وجودی نوآموز مورد توجه قرار گیرد. هدف غایی, شکوفایی فطرت کودک و زندگی پاک است, که از طریق اهداف میانی و رفتاری نوآموز دست یافتنی می باشد. محتوای آموزشی باید مبتنی بر آموزه های دینی و اهداف آموزشی بوده و از طریق فعالیت های تدریس-یادگیری متناسب با علایق و نیازهای رشدی کودکان توسط مربی دارای صلاحیت های اخلاقی-اعتقادی و حرفه ای در اختیار متربی قرار گیرد. نقش مربی عمدتا باید الگویی و هدایت گری باشد و شکوفایی فطرت دینی را در کودکان تسریع کند. مواد آموزشی باید متنوع و به صورت بسته آموزشی انتخاب شود. فضای آموزشی باید دارای امکانات بازی, شاد و با نشاط, محرک حس کنجکاوی کودکان باشد. ارزشیابی باید فرایندی و با استفاده از ابزارهای متنوع مانند مشاهده رفتار, پوشه کار و نظر اولیاء صورت گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اشرفی سلطان احمدی، زینب، کیهان، جواد، ملکی آوارسین، صادق، و یاری حاج عطالو، جهانگیر. (1400). طراحی الگوی مطلوب برنامه درسی تربیت دینی در دوره پیش دبستانی. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 6(1 (پیاپی 18) )، 7-30. SID. https://sid.ir/paper/412099/fa

    Vancouver: کپی

    اشرفی سلطان احمدی زینب، کیهان جواد، ملکی آوارسین صادق، یاری حاج عطالو جهانگیر. طراحی الگوی مطلوب برنامه درسی تربیت دینی در دوره پیش دبستانی. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی[Internet]. 1400؛6(1 (پیاپی 18) ):7-30. Available from: https://sid.ir/paper/412099/fa

    IEEE: کپی

    زینب اشرفی سلطان احمدی، جواد کیهان، صادق ملکی آوارسین، و جهانگیر یاری حاج عطالو، “طراحی الگوی مطلوب برنامه درسی تربیت دینی در دوره پیش دبستانی،” مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، vol. 6، no. 1 (پیاپی 18) ، pp. 7–30، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/412099/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button