مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

277
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

509
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش امواج مغزی، انگیختگی، لذت و تصمیم به خرید در صنعت خدمات ورزشی

صفحات

 صفحه شروع 639 | صفحه پایان 657

چکیده

 هدف از تحقیق حاضر بررسی نقش امواج مغزی, انگیختگی و لذت بر تصمیم به خرید خدمات ورزشی بود. تحقیق از نظر هدف کاربردی است و به صورت نیمه تجربی انجام گرفته است. نمونه آماری تحقیق 40 نفر (20 زن و 20 مرد) از دانشجویان رشته تربیت بدنی در محدوده سنی 25 تا 35 سال بودند که داوطلب شرکت در پژوهش شدند. به منظور تهیه ابزار تحقیق, تصاویر متناسب با راهبردهای تحقیق تهیه و روایی محتوایی آنها توسط 10 نفر از متخصصان بازاریابی ورزشی تایید شد. از دستگاه الکتروآنسفالوگرافی برای ثبت امواج, پرسشنامه دومقوله ای برای سنجش تصمیم به خرید و شکل های خودارزیابی, برای سنجش انگیختگی و لذت استفاده شد. به منظور استخراج داده ها از نرم افزار Matlab 2013 b و برای تجزیه وتحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی و آمار استنباطی شامل تحلیل واریانس با اندازه های تکراری و رگرسیون لجستیک, با استفاده از نرم افزار spss 22 استفاده شد. نتایج نشان داد که بین توان موج الفا در ناحیه فرونتال مغزی در راهبردهای خیرخواهانه, صحه گذاری, تبلیغ و تخفیف تفاوت معنا داری (05/0 > P), وجود دارد. همچنین نتایج نشان داد که پاسخ های عصبی روان شناختی درصد زیادی از تصمیم به خرید مصرف کننده را تبیین می کنند. لذا بازاریابان و محققان می توانند با توجه به پاسخ های عصبی روان شناختی مصرف کنندگان اثربخشی بیشتر فعالیت های ترویجی خود را فراهم آورند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قائدی، علی، ایزدی، بهزاد، و قاسمیان مقدم، محمدرضا. (1400). سنجش امواج مغزی, انگیختگی, لذت و تصمیم به خرید در صنعت خدمات ورزشی. مدیریت ورزشی (حرکت)، 13(2 )، 639-657. SID. https://sid.ir/paper/412270/fa

    Vancouver: کپی

    قائدی علی، ایزدی بهزاد، قاسمیان مقدم محمدرضا. سنجش امواج مغزی, انگیختگی, لذت و تصمیم به خرید در صنعت خدمات ورزشی. مدیریت ورزشی (حرکت)[Internet]. 1400؛13(2 ):639-657. Available from: https://sid.ir/paper/412270/fa

    IEEE: کپی

    علی قائدی، بهزاد ایزدی، و محمدرضا قاسمیان مقدم، “سنجش امواج مغزی, انگیختگی, لذت و تصمیم به خرید در صنعت خدمات ورزشی،” مدیریت ورزشی (حرکت)، vol. 13، no. 2 ، pp. 639–657، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/412270/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button