مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

801
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

875
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اعتباریابی مدل مدیریت استعداد معلمان ابتدایی در نظام آموزش و پرورش رسمی و عمومی ایران براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 98

چکیده

 هدف هدف پژوهش حاضر اعتباریابی مدل مدیریت استعداد معلمان ابتدایی ایران و تعیین برازش آن بود. روش روش این پژوهش ترکیبی ار نوع اکتشافی است که درسال تحصیلی 99-1398 انجام شده است. در بخش کیفی روش پژوهش تحلیل مضمون قیاسی بود, 5 مضمون فراگیر جذب و شناسایی, انتخاب, بکارگیری, توسعه و نگهداشت استخراج, سپس با توجه به مضامین فراگیر, 10 مضمون سازمان دهنده شناسایی افراد نخبه, ایجاد انگیزه جهت جذب نخبگان, تناسب فرد با شغل, شایسته گزینی, بهره گیری همه جانبه از قابلیتهای افراد, فراهم سازی شرایط اجرا, دانش افزایی فردی, ارتقای مهارت های شغلی و حرفه ای, تعالی و رفاه معلمان, و عجین سازی افراد با شغل معلمی و 40 مضمون پایه استخراج شدند. پس از تایید روایی و پایایی مضامین با استفاده از نظرات صاحبنظران و متخصصان علوم تربیتی, در بخش کمی پژوهش از روش توصیفی پیمایشی جهت تدوین پرسشنامه استفاده شد. جامعه پژوهش در بخش کمی مدیران و معاونان مدارس ابتدایی و کارشناسان ادارات آموزش و پرورش (کارشناس آموزش ابتدایی, ارتقاء منابع انسانی, امور اداری, و کارشناس پردیس های فرهنگیان, در ادارات آموزش و پرورش) بودند و نمونه براساس جدول کوهن و همکاران به تعداد 377 نفر با روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. پس از تایید روایی پرسشنامه و پایایی بدست آمده 74/0 با استفاده از آلفای کرونباخ, جهت اعتباریابی مدل پژوهش از روش مدل سازی معادلات ساختاری کوواریانس محور استفاده گردید. یافته ها همه مضامین با بار عاملی بالا مورد تایید قرار گرفتند که نشان دهنده روایی و اعتبار بالای مدل بود. نتیجه گیری اجرای این مدل می تواند تحقق اهداف آموزش و پرورش را در یافتن, جذب و نگهداشت افراد نخبه و تاثیرگذار, تسهیل نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ذهبیون، لیلا، سعیدیان، نرگس، و کشتی آرای، نرگس. (1400). اعتباریابی مدل مدیریت استعداد معلمان ابتدایی در نظام آموزش و پرورش رسمی و عمومی ایران براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 6(1 (پیاپی 18) )، 73-98. SID. https://sid.ir/paper/412519/fa

    Vancouver: کپی

    ذهبیون لیلا، سعیدیان نرگس، کشتی آرای نرگس. اعتباریابی مدل مدیریت استعداد معلمان ابتدایی در نظام آموزش و پرورش رسمی و عمومی ایران براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی[Internet]. 1400؛6(1 (پیاپی 18) ):73-98. Available from: https://sid.ir/paper/412519/fa

    IEEE: کپی

    لیلا ذهبیون، نرگس سعیدیان، و نرگس کشتی آرای، “اعتباریابی مدل مدیریت استعداد معلمان ابتدایی در نظام آموزش و پرورش رسمی و عمومی ایران براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران،” مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، vol. 6، no. 1 (پیاپی 18) ، pp. 73–98، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/412519/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button