Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

321
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

473
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

استفاده از سنجش شناختی تشخیص برای سنجش نوشتن در دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 56

چکیده

 در بین مهارت های چهارگانه زبانی, نوشتن یکی از مهم ترین مهارت های برقراری ارتباط است که برای آموزش آن در همه نظام های آموزشی از مقطع ابتدایی برنامه ریزی می شود. پیشرفت های روزافزون در حوزه سنجش آموزش زمینه را برای کسب اطلاعات تشخیصی مورد نیاز برای تعیین نقاط ضعف و قوت دانش آموزان فراهم کرده است. این تحقیق قصد دارد امکان استفاده از سنجش شناختی تشخیصی برای سنجش خصیصه های نوشتن دانش آموزان پایه ششم ابتدایی مورد بررسی قرار دهد. به این منظور سیاهه وارسی که توسط کیم (2015) برای سنجش نوشتن علمی در زبان انگلیسی پیشنهاد شده است و ماتریس کیو اولیه مورد بازبینی قرار گرفت. 816 نفر از دانش آموزان پایه ششم ابتدایی, به سه تکلیف های نوشتن پاسخ دادند. براورد پارامترهای مدل با استفاده از مدل بازپارامتری شده یک شکل محدودشده انجام شد. شاخص های نسبی و مطلق برازش مدل نشان داد مدل به صورت مناسبی برازش دارد. نتیجه تحقیق نشان داد در تکالیفی که دانش آموزان را ملزم می کند یک متن طولانی بنویسند, 17 نشان گر می تواند خصیصه های نوشتن را با دقت مناسبی مورد سنجش قرار دهد؛ اما در مورد تکالیفی که مستلزم نوشتن یک متن کوتاه است, نه نشان گر برای سنجش خصیصه های مذکور دارای برازش مناسبی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تقییان، حسن، خدایی، ابراهیم، بازرگان، عباس، مقدم زاده، علی، و کبیری، مسعود. (1399). استفاده از سنجش شناختی تشخیص برای سنجش نوشتن در دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی. اندیشه های نوین تربیتی، 16(4 )، 35-56. SID. https://sid.ir/paper/412803/fa

    Vancouver: کپی

    تقییان حسن، خدایی ابراهیم، بازرگان عباس، مقدم زاده علی، کبیری مسعود. استفاده از سنجش شناختی تشخیص برای سنجش نوشتن در دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی. اندیشه های نوین تربیتی[Internet]. 1399؛16(4 ):35-56. Available from: https://sid.ir/paper/412803/fa

    IEEE: کپی

    حسن تقییان، ابراهیم خدایی، عباس بازرگان، علی مقدم زاده، و مسعود کبیری، “استفاده از سنجش شناختی تشخیص برای سنجش نوشتن در دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی،” اندیشه های نوین تربیتی، vol. 16، no. 4 ، pp. 35–56، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/412803/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا