مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

298
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

558
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل جهت بررسی عوامل تاثیرگذار بر یادگیری سیار در آموزش بر اساس مدل FRAME در دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه های آزاد شرق استان مازندران

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 76

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, ارائه مدل جهت بررسی عوامل تاثیرگذار بر یادگیری سیار در آموزش بر اساس مدل FRAME در دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه های آزاد شرق استان مازندران است. روش اجرای این پژوهش, توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعة آماری آن شامل همه دانشجویان کارشناسی آزاد دانشگاه های شرق استان مازندران در سال 1400-1399 برابر با 1617 می شود. حجم نمونه با استفاده از روش کرجسی و مورگان و نمونه گیری تصادفی-طبقه ای بر حسب جنسیت 310 نفر برآورد شد. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد 26سوالی عوامل موثر بر یادگیری سیار خسروی و همکاران (1393) بود. روایی پرسشنامه با استفاده از روایی محتوا تأیید و میزان پایایی نیز به وسیله آلفای کرونباخ 92/. محاسبه و تأیید شد. داده های تحقیق با استفاده از مدل معادلات ساختاری به روش تحلیل عاملی تأییدی مرتبة سوم به کمک نرم افزارهای آماری SPSS و PLS, تحلیل شدند. نتایج این پژوهش نشان داد که عوامل ابزار, یادگیرنده, اجتماعی, یادگیری تعاملی, قابلیت استفاده از وسیله کمک آموزشی, تکنولوژی اجتماعی بر یادگیری سیار در آموزش دانشجویان تاثیر دارد. رتبه تاثیر هر یک از عوامل بر یادگیری سیار در آموزش دانشجویان متفاوت است. به گونه ای که عامل تکنولوژی اجتماعی در رتبه اول با میانگین (98/5) و عامل قابلیت استفاده از وسیله کمک آموزشی با میانگین (23/1)در رتبه آخر قرار دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی کلانتری، مرضیه. (1399). ارائه مدل جهت بررسی عوامل تاثیرگذار بر یادگیری سیار در آموزش بر اساس مدل FRAME در دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه های آزاد شرق استان مازندران. پژوهش های برنامه ریزی درسی و آموزشی، 10(1 )، 63-76. SID. https://sid.ir/paper/412886/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی کلانتری مرضیه. ارائه مدل جهت بررسی عوامل تاثیرگذار بر یادگیری سیار در آموزش بر اساس مدل FRAME در دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه های آزاد شرق استان مازندران. پژوهش های برنامه ریزی درسی و آموزشی[Internet]. 1399؛10(1 ):63-76. Available from: https://sid.ir/paper/412886/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه رضایی کلانتری، “ارائه مدل جهت بررسی عوامل تاثیرگذار بر یادگیری سیار در آموزش بر اساس مدل FRAME در دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه های آزاد شرق استان مازندران،” پژوهش های برنامه ریزی درسی و آموزشی، vol. 10، no. 1 ، pp. 63–76، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/412886/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button