مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

357
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

556
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر سواد رسانه ای بر انتظارات مخاطبان برنامه های ورزشی سیمای مرکز خوزستان

صفحات

 صفحه شروع 139 | صفحه پایان 152

چکیده

 امروزه ورزش با انگیزه های متفاوتی از جمله تامین سلامت جسمی و روانی, غنی سازی اوقات فراغت, گسترش روابط اجتماعی, دور شدن از زندگی ماشینی, بازگشت به طبیعت, افزایش کارایی, زمینه سازی برای رشد ورزش قهرمانی و توصیه پزشکان در جامعه مورد توجه بیشتر نهادها از جمله رسانه ها قرار گرفته است. هدف از این پژوهش, شناسایی انتظارات مخاطبان از برنامه های ورزشی, سنجش سواد رسانه ای آنان و همچنین بررسی تاثیر سواد رسانه ای بر انتظارات مخاطبان برنامه های ورزشی سیمای مرکز خوزستان بود. جامعه آماری پژوهش تمامی شهروندان اهوازی بودند که طبق جدول مورگان تعداد نمونه 384 نفر تعیین شد. تعداد 490 پرسشنامه به شکل تصادفی بین اقشار مختلف توزیع شد و در نهایت 400 پرسشنامه جمع آوری شد. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه استاندارد سنجش میزان سواد رسانه ای با شش بعد و 36 سوال و پرسشنامه محقق ساخته شناسایی انتظارات مخاطبان از برنامه های ورزشی سیمای مرکز خوزستان با پنج بعد و 35 سوال بود. روایی ابزار پژوهش توسط 14 نفر از استادان و کارشناسان رسانه, تایید شد و پایایی نیز از طریق ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه انتظارات (81/0) و پرسشنامه سواد رسانه ای (89/0) محاسبه شد. برای تجزیه وتحلیل داده ها از آزمون های آماری ضریب همبستگی پیرسون, رگرسیون خطی و آزمون t تک نمونه ای استفاده شد. نتایج حاکی از وجود ارتباط میان میزان سواد رسانه ای پاسخ دهندگان و انتظارات آنها از برنامه های ورزشی سیمای مرکز خوزستان بود (001/0=P). نتایج تحلیل رگرسیون نیز نشان داد سواد رسانه ای می تواند 23 درصد از تغییرات انتظارات مخاطبان برنامه های ورزشی را تبیین کند. بر این اساس به تهیه کنندگان برنامه های ورزشی توصیه می شود در تولید برنامه ها در کنار توجه به انتظارات, به میزان سواد رسانه ای مخاطبان نیز توجه کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خطیبی، امین، حیدری نژاد، صدیقه، و ایمانیان، مریم. (1400). تاثیر سواد رسانه ای بر انتظارات مخاطبان برنامه های ورزشی سیمای مرکز خوزستان. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، 13(2 )، 139-152. SID. https://sid.ir/paper/413445/fa

    Vancouver: کپی

    خطیبی امین، حیدری نژاد صدیقه، ایمانیان مریم. تاثیر سواد رسانه ای بر انتظارات مخاطبان برنامه های ورزشی سیمای مرکز خوزستان. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش[Internet]. 1400؛13(2 ):139-152. Available from: https://sid.ir/paper/413445/fa

    IEEE: کپی

    امین خطیبی، صدیقه حیدری نژاد، و مریم ایمانیان، “تاثیر سواد رسانه ای بر انتظارات مخاطبان برنامه های ورزشی سیمای مرکز خوزستان،” پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، vol. 13، no. 2 ، pp. 139–152، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/413445/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button