مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

289
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

526
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش نگرش متخصصان آموزش زبان انگلیسی به بهره گیری از «هویت اسلامی-ایرانی» در برنامه آموزش زبان در ایران

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 88

چکیده

آموزش زبان انگلیسی در ایرانِ بعد از انقلاب اسلامی, با فراز و نشیب هایی چند همراه بوده است. از جمله تحولات اخیر و البته مهم می توان به طرح آموزش این زبان در دو سند مهم بالادستیِ توسعه ای و آموزشی کشور, یعنی «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» و «سند برنامه درسی ملی», مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی, اشاره کرد. به استناد این اسناد, به کارگیری مهارتهای زبان خارجی منوط به رعایت اصل تثبیت و تقویت هویت اسلامی-ایرانی برشمرده شده؛ موضوعی که با بحث ها و نقدهایی در محافل آموزشی و پژوهشی همراه بوده است. اساساً به دنبال اجرای این اسناد بود که شاهد انتشار کتابهای نونگاشت زبان انگلیسی در نظام آموزش رسمی بوده ایم که توجه به اصل مذکور به اشکال مختلف در آنها نمود یافته است. با توجه به اهمیت موضوع, در این مقاله, نگرش شماری از متخصصان حوزه آموزش زبان انگلیسی درخصوص منطق و امکان بهره گیری از این اصل, به نحوی کیفی بررسی شده است. یافته ها بیانگر وجود دو نگاه متعارض در این باره است. نگاه اول که هرگونه آموزش ایدئولوژیکی زبان انگلیسی را غیرعلمی می داند و نگاه دوم که نه تنها بهره گیری از این رویکرد را منطقی, بلکه لازم برمی شمارد. بی تردید توجه به این دیدگاه ها می تواند در روند سیاست گذاری و برنامه ریزی در حوزه آموزش زبان انگلیسی در ایران و نیز آسیب شناسی و ارزیابی آن سودمند باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    داوری، حسین، فیروزیان پوراصفهانی، آیدا، فیروزیان پوراصفهانی، آیلین، و نورزاده، سعید. (1400). سنجش نگرش متخصصان آموزش زبان انگلیسی به بهره گیری از «هویت اسلامی-ایرانی» در برنامه آموزش زبان در ایران. مطالعات ملی، 22(4 (پیاپی 88) )، 71-88. SID. https://sid.ir/paper/413932/fa

    Vancouver: کپی

    داوری حسین، فیروزیان پوراصفهانی آیدا، فیروزیان پوراصفهانی آیلین، نورزاده سعید. سنجش نگرش متخصصان آموزش زبان انگلیسی به بهره گیری از «هویت اسلامی-ایرانی» در برنامه آموزش زبان در ایران. مطالعات ملی[Internet]. 1400؛22(4 (پیاپی 88) ):71-88. Available from: https://sid.ir/paper/413932/fa

    IEEE: کپی

    حسین داوری، آیدا فیروزیان پوراصفهانی، آیلین فیروزیان پوراصفهانی، و سعید نورزاده، “سنجش نگرش متخصصان آموزش زبان انگلیسی به بهره گیری از «هویت اسلامی-ایرانی» در برنامه آموزش زبان در ایران،” مطالعات ملی، vol. 22، no. 4 (پیاپی 88) ، pp. 71–88، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/413932/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button