مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

322
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

527
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش برنامه های فرهنگی دانشگاه قم در تربیت دانشجویان از دیدگاه استادان و دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 177 | صفحه پایان 198

چکیده

 هدف پژوهش حاضر ارزیابی برنامه­ های فرهنگی دانشگاه قم در تربیت دانشجویان از دیدگاه استادان و دانشجویان در سال تحصیلی 98-1397 است. پژوهش حاضر توصیفی از نوع پیمایشی و تحلیلی است. جامعه ی آماری شامل تمامی دانشجویان کارشناسی دختر و استادان زن دانشگاه قم در سال تحصیلی 98-1397 است که 357 نفر از دانشجویان دختر به روش نمونه­ گیری تصادفی طبقه­ ای و 152 نفر از استادان زن به روش نمونه گیری هدفمند جهت پژوهش انتخاب شدند. ابزار جمع ­ آوری داده ­ ها پرسش نامه ی محقق ساخته ی ارزیابی فعالیت های فرهنگی دانشگاه است که روایی و پایایی آن تأیید شد. تحلیل داده­ ها با نرم ­ افزار SPSS-23 و با آزمون­ های t, ANOVA و LSD انجام شد که نتایج پژوهش نشان داد دانشجویان معتقد بودند نقش برنامه­ های فرهنگی در تربیت دانشجویان به میزان متوسط بوده است که این اثربخشی به ترتیب در تربیت اعتقادی, اخلاقی و اجتماعی بیشتر از متوسط؛ در تربیت سیاسی به میزان متوسط و در تربیت فرهنگی هنری کمتر از متوسط بوده است. همچنین از دیدگاه استادان, نقش برنامه­ های فرهنگی دانشگاه در تربیت دانشجویان کمتر از متوسط بوده است که این اثربخشی به ترتیب در تربیت اعتقادی در حد متوسط؛ و در تربیت اخلاقی, اجتماعی, سیاسی و فرهنگی هنری کمتر از متوسط بوده است. برنامه ­ ریزی فرهنگی ابزاری برای دستیابی به توسعه ی فرهنگی است که خود مهم ترین ابزار دستیابی به توسعه ی پایدار است. لازم است که برنامه ­ های فرهنگی دانشگاه ­ ها مرتبط با نیاز و علایق دانشجویان باشد تا میزان اثربخشی این برنامه ­ ها افزایش یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فقیهی، علی نقی، بهرامی، سوسن، جعفری هرندی، رضا، و عبدی زرین، سهراب. (1400). نقش برنامه های فرهنگی دانشگاه قم در تربیت دانشجویان از دیدگاه استادان و دانشجویان. مطالعات فرهنگ - ارتباطات، 22(55 (مسلسل 87) )، 177-198. SID. https://sid.ir/paper/414429/fa

    Vancouver: کپی

    فقیهی علی نقی، بهرامی سوسن، جعفری هرندی رضا، عبدی زرین سهراب. نقش برنامه های فرهنگی دانشگاه قم در تربیت دانشجویان از دیدگاه استادان و دانشجویان. مطالعات فرهنگ - ارتباطات[Internet]. 1400؛22(55 (مسلسل 87) ):177-198. Available from: https://sid.ir/paper/414429/fa

    IEEE: کپی

    علی نقی فقیهی، سوسن بهرامی، رضا جعفری هرندی، و سهراب عبدی زرین، “نقش برنامه های فرهنگی دانشگاه قم در تربیت دانشجویان از دیدگاه استادان و دانشجویان،” مطالعات فرهنگ - ارتباطات، vol. 22، no. 55 (مسلسل 87) ، pp. 177–198، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414429/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button