مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,258
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

373
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی آموزش به شیوه شناختی - رفتاری بر بهبود عملکرد خانواده زوجین ناسازگار

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 86

چکیده

 هدف از این پژوهش اثربخشی آموزش به شیوه شناختی - رفتاری بر بهبود عملکرد خانواده زوج های ناسازگار واحد مرکزی 148 بهزیستی تهران بود. طرح پژوهش‏, طرح آزمایشی گروه گواه با پیش آزمون و پس آزمون بود. جامعه مورد مطالعه در این تحقیق شامل همه زوجینی بود که در سال 1388 به مرکز مشاوره بهزیستی شماره 148 تهران مراجعه کردند و دارای مشکلات زوجی از قبیل, مشکل ارتباطی, روابط سرد و خشک و غیره بودند. 30 زوج بر اساس مصاحبه, با توجه به مدل مک مستر (1978) به طور تصادفی ساده انتخاب شدند. این 30 زوج به طور تصادفی به دو گروه آزمایش و گواه (در هر گروه 15 زوج) تقسیم شدند. ابزار پژوهش, آزمون عملکرد خانواده (FAD) بود. روش کار به این گونه بود که ابتدا از تمام زوجین پیش آزمون (آزمون عملکرد خانواده) به عمل آمد, و پس از این که زوجین گروه آزمایش در 8 جلسه آموزشی شرکت کردند از تمام زوجین پس آزمون به عمل آمد. نتیجه ها نشان داد مداخله آزمایشی (آموزش به شیوه شناختی - رفتاری), بر بهبود روابط زناشویی و عملکرد خانواده زوجین تاثیر دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سودانی، منصور، مهرابی زاده هنرمند، مهناز، و فرح بخش، سارا. (1388). بررسی اثربخشی آموزش به شیوه شناختی - رفتاری بر بهبود عملکرد خانواده زوجین ناسازگار. دست آوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روان شناسی)، 16(2)، 71-86. SID. https://sid.ir/paper/453138/fa

    Vancouver: کپی

    سودانی منصور، مهرابی زاده هنرمند مهناز، فرح بخش سارا. بررسی اثربخشی آموزش به شیوه شناختی - رفتاری بر بهبود عملکرد خانواده زوجین ناسازگار. دست آوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روان شناسی)[Internet]. 1388؛16(2):71-86. Available from: https://sid.ir/paper/453138/fa

    IEEE: کپی

    منصور سودانی، مهناز مهرابی زاده هنرمند، و سارا فرح بخش، “بررسی اثربخشی آموزش به شیوه شناختی - رفتاری بر بهبود عملکرد خانواده زوجین ناسازگار،” دست آوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روان شناسی)، vol. 16، no. 2، pp. 71–86، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/453138/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button