مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,687
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

استانداردهای مدیریت کیفیت و نقش آن در حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 88

چکیده

 بکارگیری نظا م های کیفیتی در ایجاد و ارتقای اعتماد و اطمینان در نزد مصرف کننده و حمایت از وی بسیار سودمند است و باعث ایجاد ارزش افزوده بیشتر در فعالیت های اقتصادی می گردد. نظام های کنترل کیفیت, محاسبات هزینه ای تولید و توزیع کالا را به نظام هایی سازمان یافته و کارا مبدل می کند که می توانند مزایای رقابتی شگرفی را با ترکیب کیفیت بالا و هزینه پایین برای بنگاه تجاری به ارمغان آورند. توجه به نظام کیفیت به اجرای با کیفیت فرآیند تولید کالا, تاکید بر نظام مند شدن شبکه توزیع, ایجاد رضایت مندی در مصرف کننده منجر خواهد شد. در این مقاله سعی بر آن است تا با درنظر گرفتن چرخه استانداردهای مدیریت کیفیت در شبکه توزیع, تاثیر آن از دو دیدگاه حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده مورد بررسی قرار گیرد. از سویی دیگر با استقرار نظام های کیفیتی در بنگاه های تجاری – تولیدی, امکان رقابت در فعالیت های اقتصادی افزایش می یابد و کسب سهم قابل توجهی از بازار را برای تولیدکننده به ارمغان می آورد. بنابراین در این مقاله, ضمن بررسی کارایی سیستم های مدیریت کیفیت در حمایت از حقوق مصرف کننده و تولیدکننده, چگونگی اجرای الزامات این استانداردها و همچنین راهکارهای حمایتی بخشهای خصوصی و دولتی در این راستا ارایه می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آقاجانی، زهرا، و پیروز، الهام. (1387). استانداردهای مدیریت کیفیت و نقش آن در حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده. بررسی های بازرگانی، دوره جدید - 4(28)، 73-88. SID. https://sid.ir/paper/453593/fa

    Vancouver: کپی

    آقاجانی زهرا، پیروز الهام. استانداردهای مدیریت کیفیت و نقش آن در حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده. بررسی های بازرگانی[Internet]. 1387؛دوره جدید - 4(28):73-88. Available from: https://sid.ir/paper/453593/fa

    IEEE: کپی

    زهرا آقاجانی، و الهام پیروز، “استانداردهای مدیریت کیفیت و نقش آن در حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده،” بررسی های بازرگانی، vol. دوره جدید - 4، no. 28، pp. 73–88، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/453593/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button